۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۷۸۳۶۷
نماینده طرح هجرت مبلغان در حوزه علمیه همدان:

پرهیز از طرح مسائل تکراری جوانان را به مساجد می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ نماینده طرح هجرت مبلغان در حوزه علمیه همدان گفت: یک مبلغ باید از برنامه‌های تکراری و طولانی‌شدن سخنرانی پرهیز کند تا شاهد حضور بیشتر جوانان در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی باشیم.
جوانان و مساجد

حجت الاسلام حسین ثابت عیار،، نماینده طرح هجرت قم در حوزه علمیه همدان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وجود شب‌های قدر در امت‌های پیش از اسلام بیان داشت: ظاهر روایات اسلامی بر این است که شب قدر ویژه مسلمانان است و تا قیامت ادامه خواهد داشت و از امتیازات مردم مسلمان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم شب‌های قدر و چگونگی اثرگذاری آن در جوانان، افزود: ما باید با داشتن نیروی قدرتمند تبلیغی برای پاسخ گویی به مباحث و سؤالات جوانان تلاش کنیم.


نماینده طرح هجرت در حوزه علمیه همدان، برخی از راهکارها را برای جذب جوانان و نگه داشتن آنها در حال و هوای شب‌های قدر مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: برنامه‌ها باید با نشاط و با روحیات جوانان امروز تنظیم و اجرا شود و مبلغین ما در این برنامه‌ها باید پاسخ‌دهنده‌‎هایی متخصص باشند تا بتوانند پاسخ به نیازهای یک جوان را گویا باشند.


وی اضافه کرد: یک مبلغ باید از برنامه‌های تکراری و طولانی شدن سخنرانی پرهیز کند تا شاهد حضور بیشتر جوانان در برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی باشیم.


حجت الاسلام ثابت عیار همچنین از برنامه‌هایی که در جذب جوانان به سوی مساجد و تکایاها اثرگذاراست سخن گفت و بیان داشت: استفاده از برنامه‌های متنوع به ویژه شب‌های قدر و همچنین دعوت سخنرانان مطرح و طراز اول کشوری، کیفی سازی برنامه‌ها و ایجاد جلسات پرسش و پاسخ در شب‌های عظیم قدر می‌تواند حضور چشمگیر جوانان را در مساجد به دنبال داشته باشد.


وی در بخش دیگری از سخنانش معنای قدر را هم تببین کرد و اظهار داشت: قدر به معنای تقدیر و اندازه گیری و تقدیر همه اتفاقاتی که برای یک انسان در طول سال قرار است بیفتد.


نماینده طرح هجرت مبلغان در حوزه علمیه همدان نقش حوزویان در مباحث فرهنگی کشور را مهم دانست و تصریح کرد: باید کار فرهنگی حوزه‌های علمیه در جامعه تأثیرگذار باشد و در این راه نهادهای فرهنگی هم باید همکاری داشته باشند.


وی گفت: ارگان‌ها با حوزه‌های علمیه ‌همکاری ضعیفی داشته‌اند و بر همین اساس مردم با حوزه‌های علمیه انس نگرفته‌‎اند؛ اما نسبت به سال‌های پیشین استقبال مردم و رفت و آمدهای آنها به نحو مطلوب بوده و روند افزایشی داشته است.


حجت الاسلام ثابت عیار در پایان ایجاد برنامه‌های کیفی سازی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما باید با برنامه‌های کیفی سازی فرهنگی بتوانیم شناخت بیشتری به مردم بدهیم تا استقبال آنها از حوزه‌های علمیه افزایش یابد./957/ت302/س

ارسال نظرات