۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۷۷۹۷۱
حسینی مطرح کرد:

ضرورت آشنایی دانشجویان و جوانان با فداکاری‌های شهیدان اهل قلم

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که کمتر موزه‌ای مانند موزه مطبوعات داریم که بار معنایی داشته باشد و مؤثر و مفید باشد، بر ضرورت آشنایی دانشجویان و جوانان با فداکاری‌های شهیدان اهل قلم در موزه مطبوعات تأکید کرد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه دوم مردادماه در مراسم افتتاحیه موزه ملی مطبوعات ایران گفت: انشاالله این موزه مرکز پررونقی خواهد شد تا تاریخ مطبوعات به نمایش دربیاید و پژوهشگران و علاقه‌مندان در آن حضور پیدا کرده و به‌تدرج کامل شود.

وی با اشاره به این‌که در برخی از استان‌‎ها به‌طور محدود موزه‌های کوچکی دایر شده و یا در حال راه‌اندازی است، افزود: امیدواریم در هر استانی مرکزی باشد تا سابقه روزنامه نگاری و مطبوعاتی هر استان را داشته باشیم و همچنین از رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور درخواست می‌کنیم تا نسخه و یا تصویر برخی از روزنامه‌ها و نشریاتی که در کتابخانه‌های دنیا نگهداری می‌شود را به کشور ارسال کنند تا این مجموعه کامل شود.

حسینی با بیان این‌که کمتر موزه‌ای مانند موزه مطبوعات داریم که بار معنایی داشته باشد و مؤثر و مفید باشد، ابراز داشت: باید به گذشته‌ها و میراث گران‌بهای خود بیشتر توجه کنیم.

وی با اشاره به این‌که در واقعه مشروطه قطعا رسانه‌ها و روزنامه‌ها در ارتقاء سطح آگاهی مردم نقش داشتند، اظهار داشت: علی اکبر دهخدا، ملک الشعرای بهار و جلال آل احمد از اهالی قلم در پیش از انقلاب اسلامی بودند و پس از انقلاب افرادی مانند شاهچراغی، آوینی و صارمی در این راه به شهادت رسیدند که باید یاد آنها را گرامی بداریم و دانشجویان و جوانان در موزه‌ها با فداکاری‌هایی که اهالی قلم انجام دادند، آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشنهاد راه‌اندازی روزنامه طنز استقبال کرد و گفت: بسیاری از مطالب، واقعیات و تلخی‌ها را می‌توان در قالب طنز عنوان کرد./956/پ202/ص

ارسال نظرات