۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۷۷۶۴۰
معاون بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان:

نمایشگاه قرآن از مهم‎ترین رویداد های فرهنگی در استان است

خبرگزاری رسا ـ معاون بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: نمایشگاه قرآن یکی از مهم‎ترین رویداد های فرهنگی است و باید از فرصت ایجادشده در آن نهایت استفاده را کرد.
هفتمين نمايشگاه قرآن و عترت اهواز

حجت الاسلام سیدمصطفی حسن زاده، معاون بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقاط قوت هفتمین نمایشگاه قرآن در اهواز بیان داشت: یکی از بهترین نقاط قوت این نمایشگاه موقعیت جغرافیایی آن است که از جهت دسترسی مردم به آن در بهترین نقطه شهر قرار گرفته است.

وی افزود: از مهم‎ترین نقاط قوت این نمایشگاه می توان به قرار گرفتن آن در ماه رمضان، ماه بهار قرآن و استفاده از انتشارات و مراکز فرهنگی و قرآنی بومی خوزستان در آن اشاره کرد.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه به نقاط ضعف این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی نبودن ساختمان برگزاری نمایشگاه که بیشتر به یک ساختمان هنری شباهت دارد تا یک نمایشگاه قرآنی و ضعف تبلیغاتی در شهر از نقاط منفی و ضعف این نمایشگاه به شمار می آید که سبب شده حضور مردم نسبت به سال های گذشته کمتر شود.

معاون بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به هزینه بالای کتابهای مذهبی افزود: قرآن را نباید تزیین کرد، البته تزیین قرآن برای نگه داری در موزه ها کار خوبی است اما برای استفاده مردم نوع چاپ باید به شکلی باشد که همه بتوانند آن را تهیه کنند.

وی با بیان این که مردم قرآن را با هدیه بالا نمی توانند تهیه کنند اظهارداشت: ممکن است هزینه تمام شده برای چاپ یک قرآن بالا باشد اما انتشاراتی ها باید دقت کنند، هدیه قرآن و کتاب های ادعیه باید به گونه ای باشد که فرهنگ خرید و استفاده آنها در میان مردم نهادینه شود.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان این‎که برخی از کتابها چاپ قدیم و جدید آنها مورد نیاز است و هیچ گاه قدیمی نمی شوند، اظهارداشت: کتابهایی که در این نمایشگاه عرضه می شود تکراری هستند و با توجه به سلیقه جوانان باید کتاب‎های جدید تری عرضه می شد و حداقل کار کارشناسی شده بر روی محتوای آنها صورت می گرفت.

معاون بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان تأکید کرد: ایجاد این نمایشگاه با ضعف های موجود نشان دهنده عدم کار کارشناسی منسجم برای برگزاری آن است./9462/ت303/غ

ارسال نظرات