۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۷۷۳۳۰
آیت الله خاتمی:

زمینه سازی برای نگاه آلوده مهم‏ترین دلیل رواج چشم چرانی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که زمینه سازی برای نگاه آلوده مهم‏ترین دلیل رواج چشم چرانی در جامعه است، گفت: زن و مرد باید به گونه ای در جامعه رفتار کنند که عمل آن‏ها زمینه ساز گناه نشود.
آيت الله خاتمي در همايش بصيرت در پيروي از ولايت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در دوازدهمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: خانم‏ها حق ندارند در ارتباط با نامحرم عشوه‏گرانه و با ناز سخن بگویند تا بستر گناه فراهم نشود.

 

وی در ادامه افزود: همان گونه که جوانان ما نباید رفتار آلوده داشته باشند خانم‏های ما هم نباید زمینه گناه را فراهم کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان این که زمینه سازی برای معصیت، گناه است، گفت: اگر در محیط کار با نامحرم همکار هستیم دلیل نمی‏شود رفتاری را از خود نشان دهیم که نسبت به همسر خود داریم.

وی با اشاره به این که آرایش زنان، بیرون گذاشتن مقداری از موی سر و پوشیدن لباس‏های محرک از مصادیق جدایی از عفاف در رفتار است، اظهار داشت: بدون شک بد حجابی از خانم مسلمانی که روزه‏دار هم هست شایسته نیست و این در حالی است که در هر صورت حرامی مرتکب شده است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: ما اگر جامعه پاک می‏خواهیم نباید طوری رفتار کنیم که جامعه از پاکدامنی دور شود و نخستین مرحله آن از خودمان شروع می‏شود و تا خود را اصلاح نکنیم نباید انتظاری از جامعه داشته باشیم.

وی با بیان این که اگر غریزه انسان از راه طبیعی اشباع نشد روی به روش‏های غیر طبیعی می‏آورد، گفت: درصد بالایی از طلاق‏ها به خاطر فراوان شدن و در دسترس قرار گرفتن راه‏های غیر طبیعی و سیر نشدن از راه طبیعی آن که همان ازدواج است به وقوع می‏پیوندد.

عضو جامع مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی عفتی با مسلمانی، روزه داری و محبت اهل بیت سازگار نیست و فرقی هم نمی‏کند که حضوری باشد، نامه باشد، پیامک باشد و یا با هر روش دیگری در هر صورت حرام است.

وی با اشاره به این که امام معصوم در هر حالی ناظر بر کارهای ما است، گفت: حتی اگر هیچ کس هم نفهمد که بی عفتی صورت گرفته و در ظاهر هم به نظر نرسد خداوند بر اعمال ما آگاه و از نیت‏های ما با خبر است و این نشانه بی عفتی است و بیان گر این است که انسان به دنبال عفت نیست./9702/پ202/ج


 

ارسال نظرات