۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۱۷۷۰۶۹
آیت الله خاتمی:

کسی که به خاطر خداوند گناه نمی‏کند اجرش از شهید هم بالاتر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی با اشاره به تصریح قرآن بر خودداری زنان و مردان مؤمن از نگاه آلوده به نامحرم، گفت: نگاه آلوده به نامحرم یعنی فاصله گرفتن از خداوند و این اولین نشانه سقوط انسان است.
آيت الله سيد احمد خاتمي نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در دهمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: اگر کسی برای خداوند از گناه فاصله گرفت خدا هم لذت ایمان واقعی را به او خواهد داد.

 

وی با بیان این که در نگاه آلوده فرقی بین زن و مرد نامحرم نیست، گفت: حتی اگر به عکس یا فیلم کسی از روی لذت نگاه کنیم، تفاوتی بین مسلمان یا غیر مسلمان بودن آن نیست و همه این موارد حرام است.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اثرات سوء نگاه آلوده بر زندگی انسان‏ها گفت: اگر کسی به نگاه آلوده عادت کرد در حقیقت ریشه دینداری خود را زده است.

وی همچنین گفت: اگر کسی به خاطر خدا از نگاه آلوده فاصله گرفت خداوند به دلیل این رفتارش به او پاداشی می‏دهد که طعم واقعی ایمان را بفهمد و از بندگی خدا لذت ببرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان گفت: اگر کسی خود را بنده خدا دانست و در راه بندگی را پیش گرفت،از عبادت‏هایش صفای دیگری می‏بیند و برای عبادت خداوند لحظه شماری می‏کند.

 

وی همچنین تصریح کرد: خداوند به جوانان عنایت ویژه‏ای دارد و به جوانی که بنده او است افتخار می‏کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر کسی در جوانی بندگی خدا را انتخاب کرده باشد، با وجود این که زمینه گناه برایش فراهم بوده است، در حقیقت از فرشته‏های زمینی است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: مولا علی(ع) در این کلام می‏فرماید، جوانی که برای او زمینه گناه کردن فراهم است اما به خاطر خدا گناه نمی‏کند اجر او حتی از شهید رزمنده در راه خدا بیشتر است.

امام جمعه تهران با اشاره به این که انسان‏های عفیف فرشتگان زمینی هستند، گفت: اگر کسی برای خدا بنده شد خداوند او را بدون پاداش نمی‏گذارد و او را در رسیدن به مقامات عالی معنوی و مادی یاری خواهد کرد.

وی بیان این که حضرت یوسف(ع) با وجود این که در جوانی فرصت برای گناه داشت اما به خاطر خداوند گناه نکرد، ابراز داشت: این پیامبر الهی نمونه خوبی برای عفت داشتن جوانان است که خداوند به او کمک کرد در مادیات و معنویات به مقامی عالی برسد.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: حضرت یوسف سی سال زندان را تحمل کرد اما دامان خود را آلوده نکرد، و خدا به او عزتی داد که برادرانی که او را ربوده بودند و به چاه انداخته بودند به سوی یوسف(ع) دست گدایی دراز کردند.

وی با اشاره به این که هر کس برای خدا حریم نگه دارد و برای دینش هزینه کند خداوند او را بی اجر نخواهد گذاشت، گفت: عزت واقعی انسان در ترک گناه است و مقدمه‏ای برای رسیدن به قرب الهی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: دستگیری خداوند از انسانی که نگاه آلوده را ترک می‏کند به این صورت است که در بحران‏ها او را تنها نمی‏گذارد و کسی که برای خدا حریم نگه داشت خدا برای او بن بستی قرار نمی‏دهد و همه راه‏ها را برای او باز می‏کند و از جایی که فکرش را هم نمی‏کند به او روزی می‏دهد./9702/پ202/ج

ارسال نظرات