۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۷۶۶۱۶
امام جمعه آذرشهر:

تبلیغ دینی روحانیان مصداق امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آزادشهر گفت: باید از راهکارهای هنری و روانشناختی در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهره جست.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر امروز در نشست اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر تبیین مصادیق این فریضه الهی در سطح جامعه اظهار داشت: رسالت ذاتی روحانیت که همان تبلیغ دین و معارف الهی است، مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.


وی با بیان این‌که مبلغان دینی در خط مقدم ترویج ارزش های الهی و مقابله با منکرات قرار دارند، خاطرنشان کرد: نقش علمای دینی، روحانیان و مبلغان حوزوی در ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار تعیین کننده و نتیجه بخش است، اما باید از راهکارهای هنری و روانشناختی نیز بهره جست.


امام جمعه آذرشهر ترویج فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر را مساوی با کاهش آسیب های اجتماعی و اخلاقی در جامعه و حاکمیت سلامتی روحی و روانی دانست و تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ تذکر لسانی رسالتی همگانی است که متأسفانه درصد کمی از مردم قائل به آن هستند.


حجت الاسلام قره سیدی با بیان این‌که باید به دنبال هر نهی از منکری بلافاصله جایگزین و امر به معروف صورت گیرد، گفت: گاه مشاهده می شود که در جامعه تنها به فریضه نهی از منکر عمل می شود، اما امر به معروف مورد غفلت واقع شده است، اگر امر به معروف باشد به تبع از نهی از منکر نیز صورت گرفته است.


وی با تأکید بر اجرای طرح تذکر لسانی بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی در سطوح مختلف اجتماعی افزود: با توجه به رشد روز افزون تجهیزات مختلف ارتباطی ترویج بیش از پیش فرهنگ امر به معروف و پرهیز از منکرات با توجه به ضرورت های پیش بینی شده در آموزه های اسلامی احساس می شود.


حجت الاسلام قره سیدی جلسات و محافل دینی و اجتماعی، منابر و مساجد در ماه رمضان و اعزام مبلغان دینی در ماه ضیافت الهی را فرصتی مناسب و مغتنم برای ترویج ارزش های الهی دانست و گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جامعه انسانی را به سوی سعادت، اعتماد به یکدیگر و آرامش روحی و روانی هدایت می کند.

اسماعیل آذریان، فرماندار آذرشهر نیز در این جلسه حاکمیت فرایض دینی در جامعه را موجب رعایت حقوق، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر تنها رسالت نهادی خاص نیست، بلکه واجب شرعی بر عهده همگان است./935/پ203/ش

ارسال نظرات