۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۸۶۲

اولین دوره فرصت‌های مطالعاتی و آموزش‌های کوتاه مدت افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ اولین دوره فرصت‌های مطالعاتی و آموزش های کوتاه مدت در جامعةالمصطفی واحد گرگان افتتاح شد.
اولين دوره فرصت‌هاي مطالعاتي و آموزش هاي کوتاه مدت واحد گرگان جامعةالمصطفي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، اولین دوره فرصت‌های مطالعاتی و آموزش‌های کوتاه‌مدت در واحد گرگان با حضور حجت‌الاسلام عطاران، رییس مجتمع مذاهب، حجت‌الاسلام حبیب پناه، حجت الاسلام بنکدار و مسؤولان آموزش کوتاه مدت المصطفی، اساتید و مسؤولان استانی و با حضور 30 دانشجوی دانشگاه مرمره و دانشگاه استانبول، افتتاح شد.
در این مراسم ابتدا حجت‌الاسلام رفیعی، مدیر واحد گرگان با خوشامدگویی به حضار درباره شرایط مذهبی استان گلستان گفت: در استان گلستان و شهرستان گرگان تمام مذاهب و اقوام موجود در ایران حضور دارند و به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.
وی درباره المصطفی واحد گرگان نیز افزود: این خصوصیت در مجموعه واحد گرگان هم وجود دارد که از تمامی مذاهب و کشورهای مختلف جهان در این مجموعه به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند و در حقیقت نمونه وحدت عملی در جهان اسلام هستند.
در ادامه حجت‌الاسلام عطاران، رییس مجتمع مذاهب با ذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: در این ماه خواب روزه دار، نفس روزه دار و لحظه لحظه عمر انسان اگر خداوند را مورد توجه قرار دهد عبادت است.
رییس مجتمع مذاهب اسلامی در ادامه نحوه تأسیس المصطفی را از اول انقلاب تاکنون برای حضار تشریح کردند و گفتند: المصطفی تشکیل شد تا پاسخ‌گوی نیاز جهانیان به شنیدن صدای امام و انقلاب اسلامی ایران باشد.
وی درباره شرایط این مجموعه علمی مذهبی گفت: امروزه المصطفی افتخار دارد که بیش از 20 هزار  فارغ التحصیل از ملیت‌های مختلف دارد که به کشور خود برگشته‌اند و 25 هزار نفر در داخل و خارج کشور در بیش از 103 کشور جهان در 150 رشته مورد تأیید وزارت علوم در رشته‌های اسلامی و علوم انسانی مشغول تحصیل هستند.
پس از سخنان حجت‌الاسلام عطاران، آخوند میرزا علی امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا و مشاور اهل‌سنت المصطفی واحد گرگان در سخنانی به زبان ترکی درباره لزوم وحدت شیعه و سنی سخنانی را مطرح و شرایط استان گلستان را از این نظر بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
در پایان این مراسم حجت‌الاسلام بنکدار از مسؤولان دوره کوتاه‌مدت المصطفی با ارائه توضیحاتی درباره مزایای دوره‌های کوتاه مدت، ابراز داشت: امیدوار هستیم مزایای این دوره برای دانش‌پژوهان حاضر آنقدر زیاد باشد که در کل زندگی آنها جریان پیدا کند./907/پ202/ن
ارسال نظرات