۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۷۵۷۲۷
امام جمعه تربت جام:

ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت تقوای سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تربت جام یکی از نتایج ماه مبارک رمضان را قرب به خدا و تقویت تقوای الهی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت تقوای سیاسی در میان سیاسیون است.
حجت الاسلام سيد علي موسوي فر امام جمعه تربت جام

حجت الاسلام سید علی موسوی فر، امام جمعه تربت جام در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی عبادات برای همه مسلمانان، گفت: بهترین معرف ماه مبارک رمضان پیامبر اعظم(ص) است.

 

وی ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) در خطبه شعبانیه از ماه مبارک رمضان به ماه مغفرت و رحمت یاده کرده اند و این ماه بزرگ را بهترین وسیله برای قرب به خدای متعال دانسته اند.

 

امام جمعه تربت جام با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه توبه و اجابت دعا است، بر ضرورت استفاده از فرصت های این ماه تأکید کرد و ابراز داشت: شیاطین در ماه مبارک رمضان در غل و زنجیر هستند و در این ماه خداوند وعده آمرزش و رحمت به همه بندگان داده است.

 

حجت الاسلام موسوی فر، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و توصیه های فراوانی به استفاده معنوی از شب های قدر شده است.

 

وی با استناد به روایات به تبیین فضیلت روزه داری در هوای گرم پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) در این باره می فرمایند؛ اگر در روزهای ماه مبارک رمضان تشنه و گرسنه شدید و ضعف بر شما غلبه کرد به یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت بیفتید و این روزها را ذحیره ای برای قیامت خود قرار دهید.

 

امام جمعه تربت جام در ادامه با بیان این که ماه رمضان فرصت مناسبی برای تمرین بندگی و دوری از هوای نفس است، ابراز کرد: سیاسیون از این ماه بهترین بهره را برای تقویت تقوای سیاسی در خود ببرند.

 

حجت الاسلام موسوی فر با بیان این که انسان در ماه مبارک رمضان بر اعمال و رفتار خود کنترل دارد، گفت: این ماه بهترین فرصت برای دوری از حزب گرایی و قوم گرایی در میان سیاسیون است.

 

وی با اشاره به آیه «یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تـتـقون» اظهار کرد: انسان باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای تقویت تقوای الهی در وجود خود استفاده کند.

 

امام جمعه تربت جام یکی از نتایج ماه مبارک رمضان را قرب به خدا و تقویت تقوای الهی دانست و گفت: انسان نباید آخرت خود را به چند روز پست و مقام دنیایی بفروشد./927/ت302/ب

ارسال نظرات