۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۷۵۵۰۴

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، نشست رییس کانون شاعران و مداحان قم با خبرنگاران و عزام ۱۰۰ مبلغ در ماه رمضان به روستاهای قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام صفیاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
این دیدار روز امروز صبح در دفتر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد که حجت‌الاسلام اسکندری و حجت‌الاسلام صفیاری پیرامون طرح‌های فرهنگی حوزه دین به تبادل نظر پرداختند.
حجت‌الاسلام صفیاری در این دیدار از میزبانی خوب اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از بانوان فرهیخته استان کردستان که چندی پیش سفری چند روزه به قم داشتند تشکر کرد.
وی همچنین از جلسه مشترک اعضای شورای هیئات مذهبی استان‌های قم و کردستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
حجت‌الاسلام اسکندری نیز در این دیدار خواستار تعامل بیشتر ادارات کل تبلیغات اسلامی قم و کردستان با هدف توسعه طرح‌های اثربخش و کاربردی در حوزه فرهنگ دین شد.
همایش‌ سبک زندگی اسلامی در مجتمع فرهنگی نور قم
سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی قرآنی در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد.
یکی از این همایش‌ها با موضوع تغذیه اسلامی امروز صبح با سخنرانی دکتر حق ویسی در این مجتمع برگزار شد.
با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و کاربردی بودن این همایش، خانواده‌های منطقه نیروگاه از این همایش استقبال کردند.
اعزام 100 مبلغ در ماه رمضان به روستاهای قم
کارشناس ادارات تابعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: 100 مبلغ به روستاهای پنج بخش شهرستان قم در ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام قاسمعلی گل‌محمدی گفت: به جز روستاهایی که روحانی طرح هجرت در آن مستقر است، به ازای هر روستا یک روحانی در نظر گرفته شده و همه روستاها تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
وی اعزام مبلغ به مساجد سطح شهر قم را منوط به شرایطی دانست و افزود: در سطح شهر قم اگر از سوی هیأت امنای مساجدی که مبلغ ندارد یا امام جماعت آن فعال نیست، از اداره کل تبلیغات اسلامی استان درخواست مبلغ شود، برای آن مساجد مبلغ اعزام می‌شود.
حجت‌الاسلام گل‌محمدی با اشاره به فعالیت‌های مبلغان در مساجد اظهار داشت: روحانیان پس از استقرار در مساجد به برگزاری نماز جماعت در سه وعده، بیان احکام و سخنرانی اقدام می‌کنند و همچنین با توجه به همزمانی طرح تابستان با ماه رمضان برخی مبلغان با برگزاری کلاس‌های طرح اوقات فراغت این طرح را دنبال می‌کنند.
وی افزود: دو جلد کتاب ره‌توشه اوقات فراغت و یک جلد ره‌توشه ماه رمضان به عنوان تغذیه فرهنگی به مبلغان داده شده است.
کارشناس ادارات تابعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به استقبال مردم روستاها از طرح اعزام مبلغ گفت: استقبال مردم از اعزام مبلغان بسیار خوب بوده است و بیشتر روستاها درخواست اعزام مبلغ را داشته‌اند.
لزوم تقویت باورهای دینی در ماه مبارک رمضان
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان، روزه داران را به تقویت باورهای دینی و علم آموزی فرا خواند.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: هر چه مضیف شخصیت گران‌قدرتری داشته باشد از آن ضیافت بیشتر برخوردار می‌شود.
وی افزود: وقتی نفس کشیدن در این ماه حکم تسبیح را پیدا می‌کند و زمانی که خوابیدن در این ماه حکم عبادت را پیدا می‌کند، پس مطالعه و علم به سبب ارزش‌هایی که خداوند برای آن‌ها قرار داده است، به مراتب ثواب بیشتری خواهد داشت.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده خطاب به روزه داران ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: امروز خود را همانند دیروز قرار ندهید، یا در حال تعلیم علم باشید، یا در حال آموزش و پژوهش زیرا به گفته پیامبر اکرم(ص) نشستن در محضر علما و یاد گرفتن از آن‌ها بسیار ارزشمند است.
 
وی با اشاره به این که یکی از گمشده‌های ما در دهه اخیر و در کل جهان بحث کنار گذاشتن دین و باورهای دینی است، افزود: مردم باید در ماه مبارک رمضان به تعلیم در زمینه باورهای دینی خود بپردازند و آن‌ها را تقویت کنند.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده اظهار کرد: اگر گفته می‌شود دروغ نگویید، ارزش صداقت و رذالت کذب برای آن‌ها باور قلبی و دینی می‌شود و روزه‌داران می‌توانند در این ماه باورهای دینی را در قالب صداقت تقویت کنند و آن چه را که انجام می‌دهند، واقعا صادقانه باشد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان اظهار داشت: تقویت باورهای دینی در واقع یاد گرفتن معارف و احکام دینی است و مراجعه به تفسیر قرآن کریم، زیرا آن چه که مهم است عمل به قرآن است.
دهمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی در قم برگزار می‌شود
دبیر شورای هیئات مذهبی قم گفت: دهمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئات مذهبی استان قم در ماه مبارک رمضان با حضور گسترده هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.
محمد علی بختیاری‌زاده با اشاره به برنامه‌های شورای هیئات مذهبی قم در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دهمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئات مذهبی استان قم در ماه مبارک رمضان با حضور گسترده هیئات برگزار می‌شود.
وی با تأکید بر این‌که بازرسی از جلسات قرآنی هیئات مذهبی در طول ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: جلسات قرآنی با محوریت تفسیر در ماه مبارک رمضان در هیئات برگزار شده و برگزیدگان هیئات در مراحل نهایی طی رقابت و آزمونی تعیین می‌شوند و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.
دبیر شورای هیئات مذهبی قم از برگزاری سومین آزمون هیئات مذهبی در حرم حضرت معصومه(س) در اواخر ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: جزوه‌ای از سؤالات اعتقادی،‌ قرآنی، احکام و تاریخی تهیه شده است که در ایام ماه مبارک رمضان در میان اعضای هیئات مذهبی توزیع خواهد شد.
بختیاری‌زاده درباره برگزاری مسابقات ورزشی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: دهمین دوره مسابقات فوتسال ورزشی جام ولایت ویژه هیئات مذهبی با حضور بیش از 50 تیم در سالن نخلستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌که جلسات تخصصی با رابطین قرآنی، فرهنگی و ورزشی هیئات مذهبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: گردهمایی بزرگ مدیران و مسؤولان هیئات مذهبی استان در روزهای نخست ماه مبارک رمضان در راستای هم اندیشی و ارائه برنامه‌های هیئات برگزار می‌شود.
تشکیل کمیته فرهنگی در بخش مرکزی قم
کمیته فرهنگی بخش مرکزی قم با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
در این کمیته که با حضور حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در محل بخشداری مرکزی برگزار شد، ابتدا بخشدار مرکزی مطالبی درباره ماه رمضان و لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های این ماه صحبت کرد.
سپس حجت‌الاسلام سجادی‌تبار با بیان برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه عبادت و خوسازی مثل سال‌های قبل کلاس‌های قرآنی اعم از روخوانی و روانخوانی، حفظ و ارائه مفاهیم و ترجمه از طرف روحانیان مستقر و اعزامی در روستاها تشکیل می‌شود.
وی اظهار داشت: برنامه امسال همان‌گونه که در کمیته قرآن روستایی استان به تصویب رسیده سوره محمد(ص) برای حفظ و بیان مفاهیم انتخاب شده که در این ماه در مساجد تدریس می‌شود.
در ادامه بنا به مصوبه کمیته قرآن روستایی قرار شد روستاهایی که خانه قرآنی و روحانی مستقر وجود دارد برای جوایز کلاس‌های قرآنی مبلغ 700 هزار تومان از طرف دهیاران تخصیص داده شود.
نشست رییس کانون شاعران و مداحان قم با خبرنگاران
نشست صمیمی رییس کانون شاعران و مداحان استان قم با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در این استان برگزار می‌شود.
استاد محمدعلی مجاهدی که به تازگی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مسؤول دبیرخانه شعر آیینی کشور انتخاب شد در نشستی با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی به تشریح فعالیت‌های کانون شاعران و مداحان خواهد پرداخت.
وی همچنین در این نشست پیرامون آسیب‌ها و چالش‌های شعر آئینی سخنرانی می‌کند.
این نشست صمیمی روز چهارشنبه در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار می‌شود.
غبارروبی مسجد روستای لنگرود با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی قنوات
در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت و میهمانی خداوند متعال مسجد طفلان مسلم روستای لنگرود با حضور حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات غبارروبی شد.
در این مراسم که حجت‌الاسلام حسنی، روحانی مستقر روستای لنگرود، مرادی، رییس شورای اسلامی روستا، فرمانده پایگاه مقاومت لنگرود و همچنین تعدادی از اهالی روستا حضور داشتند برای آماده سازی مسجد جهت استفاده هرچه بهتر در ماه عبادت غبارروبی صورت گرفت.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار گفت: غبارروبی از مساجد نمادی از غبارروبی دل‌هاست و باید برای ورود به میهمانی الهی از دل‌ها زنگارها را زدود و با دلی مالامال از ایمان و عشق وارد این ضیافت الهی شد چرا که بهره‌مندی از این فرصت طلایی که خداوند رحمان در اختیار بندگان خود قرار داده تنها با دلی که از اغیار خالی‌شده و به خدا سپرده شده امکان پذیر است.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که ملت‌های مسلمان دنیا به ویژه جوانان غیرتمند میهن عزیزمان از این ماه برای خودسازی که همانا زمینه پیشرفت معنوی و به تبع آن پیشرفت دنیایی را به دنبال خواهد داشت استفاده بهینه داشته باشند./907/پ202/ی
ارسال نظرات