۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۲۶۵

ترکیه و حماس کشتار مردم مصر را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ پس از برکناری اجباری مرسی، اوضاع مصر همچنان متشنج گزارش می شود.
کشتار مردم مصر

به گزارش خبرگزاری رسا و به نقل از رادیو فرانسه، بامداد امروز دست کم ٤٢ نفر از هواداران محمد مرسی و گروه اخوان المسلمین در اثر تیراندازی ارتش کشته شدند. ارتش این افراد را تروریست توصیف کرده؛ اما گروه اخوان المسلمین می گوید آنان هنگام نماز کشته شده‌اند.

احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در پیامی روی صفحه فیسبوک خود نوشت: به نام دفاع از «ارزش‌های بنیادی بشری» کشتار این افراد هنگام "نماز بامدادی" را به شدت محکوم می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه، همچنین خواهان احترام به اراده مصر از طریق عادی سازی روند دمکراسی در این کشور شد و گفت این دمکراسی تنها از طریق آرای مردم در صندوق‌ها به دست خواهد آمد.

ترکیه، در روزهای گذشته اقدام ارتش مصر برای برکناری محمد مرسی را "کودتا" وضربه ای به دمکراسی در این کشور خوانده است.

از سوی دیگر، سازمان حماس که نوار غزه را اداره می کند نیز با انتشار بیانیه‌ای، کشته شدن "ده‌ها غیر نظامی" در تیراندازی ارتش مصر را محکوم کرده است.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز یکشنبه در واکنش به تحولات مصر گفت این کشور با خطر یک جنگ داخلی روبرو است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، رئیس جمهور سوریه هنگام سفر به تاجیکستان گفت که سوریه دچار جنگ داخلی شده و مصر نیز در چنین مسیری در حرکت است./1420/ 9161/خ

ارسال نظرات