۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۷۵۰۸۴
امام جمعه آذرشهر:

ترویج فرق ضاله با هدف براندازی نرم مکتب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قره سیدی گفت: دشمنان اسلام با ترویج فرقه های ضاله و خودساخته به دنبال اجرای طرح براندازی نرم مکتب تشیع هستند.
تشيع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر امروز در جمع روحانیان و مبلغان این شهرستان اظهار داشت: دشمنان با شبیخون فرهنگی در تلاش هستند تا هویت دینی و ملی را از ما بگیرد و از این راه مردم را به سمت اهداف شوم خود منحرف کنند.


وی با بیان این‌که بهره مندی روحانیت از فرصت های تبلیغی ماه مبارک رمضان ضرورتی انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: خلوص نیت، صبر در برابر مشکلات و تقوی بزرگترین سرمایه برای علمای دین محسوب می شود و روحانیان وظیفه ای بسیار خطیر در عصر کنونی بر عهده دارند.


امام جمعه آذرشهر با اشاره به این‌که دشمنان اسلام با ترویج فرقه های ضاله و خودساخته به دنبال اجرای طرح براندازی نرم مکتب تشیع هستند، تصریح کرد: مبلغان دینی و روحانیان اعزامی در ماه مبارک رمضان می توانند با ابزار هنر و تبلیغ کارشناسانه و صحیح دین توطئه های دشمنان ایران اسلامی را خنثی کنند.


حجت الاسلام قره سیدی خواستار مطالعه و به روز کردن اطلاعات روحانیان قبل از حضور در جلسات سخنرانی شد و گفت: مخاطب شناسی، آشنایی با آداب و رسوم مردم بومی هر منطقه، زمان شناسی و آگاهی از فرهنگ رایج در مناطق می تواند در تبلیغ موفق آثاری ماندگار داشته باشد.


وی تقویت باورهای اعتقادی و رسیدن به مرز خودباوری را در سایه حفظ وحدت عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن، امروز بیش از هر زمان دیگر اتحاد و همدلی ملت ما را نشانه گرفته است، چرا که به این باور رسیده است تنها راه شکست ملت ما، برهم زدن وحدت داخلی و انسجام دینی و ملی ملت ایران است.


امام جمعه آذرشهر با بیان این‌که وحدت و همدلی به عنوان نقطه شروع حرکت‌های مردمی سرمایه اصلی انقلاب و ملت ما محسوب می ‌شود، تصریح کرد: ملت ما با تکیه بر قدرت الهی و چنگ‌زدن بر ریسمان وحدت و برادری توانست در سخت‌ترین شرایط پیروز عرصه‌های مبارزه با استکبار باشد.


حجت‌الاسلام قره سیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لحظات معنوی و عرفانی ماه مبارک رمضان در جهت تقرب به درگاه الهی اظهار داشت: شب ها و روزهای ماه رمضان به ویژه شب های قدر فرصت بسیار مناسبی است تا انسان سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین کند.


وی با تشریح فلسفه روزه داری در اسلام گفت: بهتر است در آخرین روزهای ماه شعبان دل و جان خود را برای حضور در ماه ضیافت الهی تطهیر کنیم، روزه داری در سه روز آخر ماه شعبان بسیار سفارش شده که امیدواریم ما مبلغان دینی ابتدا خود عامل به گفته‌های خود باشیم، سپس تبلیغ دین خدا را با عمل خود نشان دهیم.


همچنین حجت الاسلام احد محمودزاده، مسؤول تبلیغات اسلامی آذرشهر در سخنانی از اعزام مبلغان دینی به تمام مساجد شهری و روستایی که روحانی و امام جماعت مقیم ندارند خبر داد و اظهار داشت: 150 مسجد فعال در شهرها و روستای شهرستان آذرشهر وجود دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات