۱۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۷۴۷۹۳

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم اختتامیه طرح پیک سلامت و همایش بانوان خیراندیش و آغاز ثبت نام کارگاه نمایشنامه‌نویسی مجازی در قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در مراسم اختتامیه طرح پیک سلامت گفت: دینداری تنها به نماز و روزه و عبادت فردی نیست بلکه رفتار باید مهدوی باشد.
وی فزود: در شأن جامعه اسلامی است که انسان علاوه بر طهارت روحی و عبادت فردی، دروغگو نباشد، اهل خدعه و نیرنگ و ریا نباشد.
به گفته حجت‌الاسلام اسکندری مسؤولیت‌ها امانت الهی هستند و نباید در این امانت خیانت کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: شیعه امام زمان(عج) همه کارهای خویش را به موقع و در جای خودش انجام می‌دهد و کسی که شخصیت دیگران را خدشه دار کند، دروغ بگوید و خیانت بکند منتظر واقعی امام زمان(عج) نیست.
استقبال نوجوانان و جوانان از طرح اوقات فراغت تبلیغات اسلامی قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از استقبال خوب نوجوانان و جوانان این بخش از طرح اوقات فراغت خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: در ایام تابستان با همکاری روحانیان مستقر و مربیان محلی کلا‌س‌های اوقات فراغت در قالب هسته جوان و بوستان‌های معرفت در شش پایگاه در حال برگزاری است.
وی افزود: امسال طرح اوقات فراغت با استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان همراه بوده و بیش از 300 نفر از دانش آموزان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.
وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها با احکام شرعی و دینی، معارف اسلامی، اخلاق اسلامی و قرائت قرآن مجید آشنا خواهند شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات افزود: طرح اوقات فراغت امسال از اول تیرماه شروع شد و تا 15 شهریور ادامه خواهد داشت.
همایش بانوان خیراندیش در قم برگزار شد
همایش بانوان خیراندیش در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
 در این مراسم اکبر رشیدی، مدیر کمیته امداد شهرستان قم در سخنانی یکی از اهداف تشکیل تشکل بانوان را وجود جامعه هدف خانواری که سرپرستی آن‌ها را زنان برعهده دارند برشمرد و اضافه کرد: بیش از 50 درصد جامعه جمعیتی کشور و استان متشکل از بانوان هستند.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح جامعه از سوی بانوان برای رسیدگی به نیازمندان صورت می‌گیرد تصریح کرد: از آن جایی که این فعالیت‌ها به طور انفرادی صورت می‌گرفت و تأثیرگذاری آن در جامعه کاسته می‌شد به همین دلیل تشکل بانوان خیراندیش شکل گرفت.
رشیدی با اشاره به این‌که تشکل بانوان خیراندیش از سوی کمیته امداد ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: بانوان این تشکل به عنوان بازوان امداد در محل اشتغال، منزل و محل به عنوان همکاران افتخاری، امداد محله‌ها را سازماندهی و حوزه بانوان را مدیریت می‌کنند.
در ادامه اسماعیل زارعی کوشا، فرماندار قم با اشاره به این‌که باید کار خیر را به عنوان گفتمان عمومی در جامعه انقلاب اسلامی ایران ترویج کرد، اظهار داشت: امروز به برکت تشکیل کمیته امداد خمینی(ره) شاهد فعالیت خیرین در بخش‌های مختلف هستیم.
فرماندار قم با اشاره به این‌که نهادهای انقلابی بر اساس گفتمان انقلاب پایه‌گذاری شدند، گفت: هنگامی که این اهداف با نگاه اصولی دولت پیوند برقرار کرد، توفیقات بسیار خوبی برای نظام و مردم کسب شد.
عبدالله جلالی، مدیرکل کمیته امداد استان قم نیز با اشاره به این‌که مشارکت‌های مردمی در جامعه باید به عنوان یک اصل مطرح شود، تصریح کرد: اگر هرکدام از اعضای جامعه نسبت به نزدیکان خود احساس وظیفه‌ای کنند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
وی با تأکید بر این‌که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای کمک به نیازمندان است، افزود: با کارشناسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم اگر سبد غذایی از سوی مردم تهیه شود، مطلوب‌تر است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با تأکید بر این‌که اگر مردم اقوام و همسایه نیازمند دارند به صورت مستقل این کار را انجام دهند، خاطرنشان کرد: مردم اگر خانوارهای نیازمند را نمی‌شناسند می‌توانند با ارائه کمک‌های مالی ما را برای تأمین سبد غذایی 20 هزار خانوار یاری دهند.
وی با اشاره به این‌که برای تأمین برنج این سبد خانوار تاکنون 400 میلیون تومان پیش خرید صورت گرفته است، اضافه کرد: به پشتوانه مردم هفته اول ماه مبارک رمضان 10 هزار سبد غذایی در استان توزیع می‌شود.
شعرخوانی از سوی علوی، از شعرای نامی انقلاب و پخش کلیپ‌هایی در مورد کمک به نیازمندان بخش‌‌های دیگری از همایش بانوان خیراندیش بود.
آغاز ثبت نام کارگاه نمایشنامه‌نویسی مجازی در قم
حوزه هنری استان قم با هدف رشد و ارتقای آثار مکتوب نمایشی، کارگاه مقدماتی «آموزش نمایشنامه‌نویسی مجازی» را برگزار می‌کند.
این کارگاه که شامل 24 درس گفتار خواهد بود، از سوی سید حسین فدایی‌حسین، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی تدریس خواهد شد و هنرجویان طی این دوره از طریق سایت کارگاه با مدرس این کارگاه آموزشی در ارتباط خواهند بود.
در فراخوان این دوره آمده است، کارگاه آموزش نمایشنامه‌نویسی مقدماتی تلاشی است برای آموزش اصول و مبانی نمایشنامه‏نویسی برای علاقه‌مندان جوانی که امکان دسترسی به منابع آموزشی و یا حضور در کلاس‏های آکادمیک را ندارند.
سرفصل‌های این دوره عبارت‌است از آغاز روند نوشتن (ایده‌یابی)، خلق شخصیت، تضاد و کشمکش، زمان و مکان، ساختار نمایش‌نامه، دیالوگ و گفتار نمایشی، دستورات اجرایی، پیش‌نویس اول، بازنویسی نمایش‌نامه و ارائه نمایش‌نامه.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت‌نام در این کارگاه می‌توانند تا تاریخ 25 تیرماه با شماره تلفن 37731852-025 تماس حاصل کنند، همچنین فراخوان این کارگاه در نشانی www.artqom.ir بارگذاری شده است.
اختتامیه طرح پیک سلامت در قم
مراسم اختتامیه طرح پیک سلامت در قالب 24 پایگاه در مناطق محروم و حاشیه‌ای استان برگزار شد که بیش از دو هزار نفر در این طرح شرکت کردند.
در این مراسم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با قدردانی از دست اندرکاران اجرای این طرح،‌ توجه به دستورات و آموزه‌های دینی را راهکار برون رفت از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست.
همچنین در این مراسم دکتر کریمی‌اصل، معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قم به حمایت این اداره کل از طرح‌های کارآمد در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.
اجرای تئاتر درباره پیامدهای اعتیاد از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده است.
در پایان این مراسم، از مسؤولان پایگاه‌های اجرا کننده این طرح با اهدای جوایزی قدردانی شد./907/ت302/ی
ارسال نظرات