۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۷۴۳۷۶
نماینده خبرگان رهبری:

روحانی در تشکیل کابینه فراجناحی عمل کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری نگرش فراجناحی رییس جمهور منتخب به شرط آن که در حد شعار نباشد را ارزشمند و ستودنی دانست و تاکید کرد: اگر دولت آینده درصدد آن است که به سمت اعتدال و فراجناحی حرکت کند، بایستی نگرش سیاسی به انتخاب وزرای کابینه آینده نداشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تشریح مؤلفه‌های لازم برای تحقق حماسه اقتصادی پرداخت اظهار داشت: نگرش فراجناحی رییس جمهور منتخب بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، به شرطی که این مسأله در حد شعار نباشد.


وی خاطرنشان کرد: اگر دولت آینده درصدد آن است که به سمت اعتدال و فراجناحی حرکت کند، بایستی نگرش سیاسی به انتخاب وزرای کابینه آینده نداشته باشد، چراکه این مسأله در نهایت منجر به سیاسی شدن اقتصاد و بازگشت به همان مشکلاتی خواهد بود که امروز کشور گرفتارش شده است.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که تحقق حماسه اقتصادی با بهره مندی از نکته نظرات و راهکارهای کاربردی تمام نخبگان طیف‌ها و سلایق سیاسی امکان‌پذیر است، گفت: مهم ترین تلاش دولت بایستی در تفکیک سیاست و اقتصاد باشد، هرچند تاریخ چند دهه گذشته نشان داده که اقتصاد کشور تأثیرپذیر از مسائل سیاسی داخلی و خارجی است.


امام جمعه مراغه ادامه داد: برای خلق حماسه اقتصادی باید دولت، مردم و عموم مسؤولان در راستای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که سال گذشته با غفلت رو به رو شد، تلاش کنند، ضمن این‌که با برنامه‌ریزی بر امکانات و ظرفیت های موجود در کشور می توان موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که حمایت از تولید ملی تنها با شعار و سخنرانی محقق نخواهد شد، افزود: باید اقتصاد بخش خصوصی فعال شود، اگر رهبری بر اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی تأکید دارند، نشان از اهمیت اقتصاد مردمی نظام اسلامی از دیدگاه مبانی دینی دارد، چراکه تجربه نشان داده دولت هیچگاه تاجر خوبی نبوده است.


وی زمینه‌سازی برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در مناطق مختلف کشور را یکی دیگر از مؤلفه های حماسه اقتصادی دانست و گفت: رهبر انقلاب در سال های متمادی به ویژه در سال های اخیر همواره بر اصلاح زیرساخت های اقتصای کشور تأکید داشتند، چنانکه این دغدغه در نامگذاری هر سال مشهود بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی، خودکفایی در بخش کشاورزی، بهره مندی از فرصت های تحریم، مقابله با نقدینگی در جامعه و سوق دادن سرمایه های مردمی به سمت تولید را از جمله رهنمودهای رهبری در سال های گذشته دانست و گفت: در شرایطی دشمنان به دنبلا کوچک ترین غفلت برای ضربه به نظام هستند، هرگونه سهل‌انگاری قابل پذیرش نیست./935/ت302/ج

ارسال نظرات