۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۷۴۲۱۳
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رهنمودهای رهبری لازمه خلق حماسه اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ولایت‌مداری مردم و مسؤولان حماسه ماندگار سیاسی 24 خرداد را خلق کرد، امروز نیز عمل به رهنمودهای رهبری لازمه خلق حماسه اقتصادی است.
حماسه سياسي ، حماسه اقتصادي

رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر این‌که تحقق حماسه سیاسی نیازمند عمل به رهنمودهای رهبری در سال‌های اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، اظهار داشت: امروز نیازمند نگرش جهادی در عرصه اقتصاد هستیم.


وی با تأکید بر این‌که حماسه سیاسی 24 خرداد زمینه های لازم برای تحقق حماسه اقتصادی را فراهم کرده است، گفت: ولایت‌مداری مردم و مسؤولان حماسه ماندگار سیاسی 24 خرداد را خلق کرد، امروز نیز عمل به رهنمودهای رهبری لازمه خلق حماسه اقتصادی است، گاه مشاهده می شود، غفلت از توصیه های ایشان آثار جبران‌ناپذیری به دنبال داشته است.


رحمانی  با اشاره به این‌که رهبر انقلاب بر لزوم برنامه محوری در کشور تاکید دارند و فرمودند اگر بودجه هم کم دارید با برنامه عمل کنید، گفت: رهبری امسال را حماسه اقتصادی، سال قبل را حمایت از تولید ملی و سال های پیش تر را به عناوین جهاد اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف و همت مضاعف نامگذاری کردند، همه این ها برنامه و نقشه راهی برای پیشرفت و توسعه کشور است.


وی با تأکید بر این‌که طرح حمایت از تولید ملی به عنوان یک طرح کوتاه مدت و مقطعی نیست، تصریح کرد: اگر رهبری سالی را با عنوانی مزین می کنند و مسؤولان را به تلاش در تحقق آن سفارش می کنند، باید دانست که آن رهنمود نباید تنها در آن سال عملی و اجرایی شود، بلکه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی لازمه رشد شاخص هاست، چه زیر فشار تحریم باشیم و یا نباشیم.


نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که مجلس نیز مسؤولیت مهمی در تدوین و ابلاغ مجموعه مقررات به‌روز برای حمایت از تولیدکننده داخلی و مقابله با تحریم های خارجی دارد، گفت: تعامل و همگرایی مجلس و دولت آینده می تواند فشارهای معیشتی حاصل از تحریم های اقتصادی را تا حدودی از دوش مردم بردارد.


وی با بیان این‌که حمایت از تولید یکی از ضرورت های رسیدن به حماسه اقتصادی است، گفت: امیدواریم رییس جمهور منتخب نگرش ویژه ای نسبت به افزایش تولید ملی و رونق فضای کسب و کار در کشور داشته باشد، به عبارت دیگر با تحقق برنامه های حمایتی از تولید می توان فشارهای ناشی از تحریم ها را خنثی کرد.


رحمانی با تأکید بر این‌که کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه تعامل و هم‌اندیشی با کابینه دولت یازدهم در جهت تحقق حماسه اقتصادی است، گفت: اگر نگرش جهادی در عرصه اقتصاد کشور حاکم شود، به یقین مشکلات، آسان خواهد شد، زمانی امام تکلیف فرمودند که به جبهه برویم، امروز همان جنگ در جبهه اقتصادی ادامه دارد./935/ت302/پ

ارسال نظرات