۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۷۴۰۹۸
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان؛

نگرانی ها از آماده نبودن دولت افغانستان برای برگزاری انتخابات

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس افغانستان: برگزار نشدن انتخابات نظام نیم بند افغانستان را در معرض خطر نابودی قرار می دهد.
انتخابات افغانستان و نگراني ها درباره آن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: فیفا سازمان نظارت بر انتخابات عادلانه و آزاد افغانستان می گوید نگران است که انتخابات پیش روی افغانستان به تعویق بیافتد و یا اصلا برگزار نشود.


به گفته بی بی سی؛ انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است 10 ماه دیگر برگزار شود. فیفا می گوید دولت، برنامه روشنی برای برگزار کردن انتخابات ندارد. این اولین بار در تاریخ افغانستان است که رئیس جمهوری منتخب، قدرت را به رئیس جمهور منتخب بعدی واگذار می کند.


یک نماینده مجلس افغانستان در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت: انتخابات در افغانستان تنها گزینه موجود برای آینده روشن افغانستان می باشد اما وجود ناامنی و کم کاری های دولت در تامین آن، کارشکنی در برقراری قوانین انتخاباتی و روند کُند توزیع آی دی کارت های مردم از جمله موانع دولتی در برقراری انتخاباتی فراگیر است.


عبدالحفیظ منصور در ادامه افزود: برگزار نشدن انتخابات یعنی ما در طول 12 سال اخیر، دستآوردی نداشته ایم. تمام تلاش های مردم افغانستان و جامعه جهانی به هدر می رود. جامعه جهانی با برگزار نشدن انتخابات ناکامیش اعلام می شود. همچنین راه برای هرج و مرج و دخالت کشورهای معاند افغانستان هموارتر می شود و در آخر، نظام نیم بند افغانستان در معرض خطر نابودی قرار می گیرد./1421/9161/خ

ارسال نظرات