۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۷۳۶۱۰
در برنامه نوبت شما ی بی بی سی مطرح شد؛

با قدرت می گویم از زمان مهاجرتم به انگلستان تا کنون احساس آزادی نکرده ام

خبرگزاری رسا ـ یکی از مخاطبان شبکه بی بی سی فارسی،مجری این شبکه را در برنامه زنده غافل گیر و علیه سیاست دولت های غربی بخصوص انگلستان سخنان جالبی را بیان کرد.
برنامه نوبت شما بي بي سي فارسي
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در برنامه نوبت شما، از مخاطبان خود در ارتباط با شنود مکالمات برخی کشورها از مردم و افشاگری های آقای ادوارد اسنودن و همچنین ثمرات این اقدام کشورها در برقراری امنیت بیشتر سوالاتی را پرسید.
یکی از مخاطبان این شبکه به نام فروغ از انگلیس در پاسخ به سوالات مجری برنامه گفت: هر انسانی دوست دارد حریم خصوصیش حفظ شود. احوال پرسی چیز مهمی نیست اما ما دوست نداریم که خصوصی ترین رفتارمان عمومی شود. احساس و آرامش روانی مختل می شود چون همه در حال گوش دادن به حرفای شما هستند. همه به شما خیره شده اند و نگاهتان می کنند. اصلا حس خوشایندی نیست.
مجری: ممکن است که بگویند که خوب اگر گوش ندهند از جهتی دیگر احساس امنیت نخواهیم کرد مثلا در سطل زباله بمبی باشد که شاید با گوش دادن مکالمات کشف می شد.
مخاطب: ببینید در همه جای دنیا این اتفاق ها می افتد در کشورهایی نیز که این شنودها اعمال می شود باز هم این اتفاق ها می افتد و جلوی تروریسم گرفته نشده است و هر روز شاهد انفجار و انفجار و کشته شدن انسان های بی گناه در سراسر دنیا می باشیم. به خصوص کشتارهایی که از طرف کسانی است که ادعای دموکراسی و ادعای طرفداری از حقوق بشر می کنند و به اسم حقوق بشر آدم کشی می کنند.
علی رغم اینکه مجری چندین بار در صدد بود که صحبت ها خلاف میل شبکه را قطع کند اما فروغ در ادامه گفت: من خودم تا زمانی که به انگلیس نیامده بودم، مانند بسیاری از هموطنان دیگرم فکر می کردم که اینجا مهد آزادی است اما الان می خواهم با قدرت سخنی را بگویم که شاید موجب دستگیری من شود. با قدرت می گویم که من از زمان مهاجرتم تاکنون در اینجا احساس آزادی نکرده ام.
نمونه بارزش اینکه شما فکر کنید زمانی که داخل اتوبوس ها می شوید 10 دوربین مداربسته داخل اتوبوس در حال پاییدن شما می باشند. داخل سرویس های بهداشتی نیز احساس بدی به شما دست می دهد چراکه شما درون دستشویی هستید و کسی در حال پاییدن شما است.
وی در انتها گفت: ببینید اگر اینها می توانستند با دوربین تروریسم را کنترل کنند ما دیگر نباید شاهد اتفاقاتی ناگوار در انگلیس و آمریکا می بودیم در حالی که این طور نیست.
مجری شبکه بی بی سی نیز تلویحا سخنان وی را تایید کرد و گفت: این مخاطب درست می گویند. لندن یکی از شهرهایی می باشد که بیشترین تعداد دوربین های مداربسته را داراست. /1421/9161/خ
 
ارسال نظرات