۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۷۳۴۱۰
استاد حوزه و دانشگاه

انقلاب اسلامی، زمینه ساز حکومت موعود جهانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی را زمینه ساز حکومت موعود جهانی دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت در نظام دینی نهادینه شده است.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام احمدرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز ولایت حضرت ولیعصر(عج) در مسجد امام حسین(ع) رشت برگزار شد، خاطرنشان کرد: شناختن امام زمان(عج) باعث می شود تا ایشان در زندگی انسان نقش محوری و کلیدی داشته باشد.

 

این استاد حوزه با بیان این که امام خمینی(ره) انقلاب ایران را آغاز حکومت جهانی اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) توصیف کرده است، گفت: حکومت جهانی اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) آغاز شده و انقلاب ایران به دنبال ایشان به راه افتاده است.

 

وی خشوع را لازمه شناختن خداوند متعال دانست و گفت: اگر خشوع نباشد عده ای برای اظهار شادمانی سیاسی، دستورات الهی را زیر پا می گذارند.

 

حجت الاسلام پناهیان به نمونه هایی از نداشتن خشوع در چند سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در جریان هشت ساله مدیریت اصلاحات، جنگ و اختلاف سیاسی بهانه ای برای بی دینی شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: امام زمانی نمی شویم، مگر اینکه خدایی شویم. 

 

این خطیب برجسته با بیان این که ولایت گفتمان نیست، باور و یقین است، اظهار داشت: کسانی در راه امام زمان(عج) ثابت قدم و استوار می ایستند که موضع شان نسبت به ولایت از طریق قلبی حل شده باشد.

 

وی اضافه کرد: ویژگی لشکر امام زمان(عج) این است که اگر امری از ولی صادر شد، به واسطه ایمان و سعه صدر، امر ولی قلباً تصویق می شود.

 

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: اگر کسی قلباً با ولی امر ارتباط برقرار نکرد، جهان اسلام و عدم سازش با آمریکا برای او حل نشده باقی می ماند.

 

این استاد حوزه در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار نظر درباره رجعت برخی ازشخصیت های سیاسی داخلی و خارجی را محکوم کرد و گفت: اگر حرمت امام زمان(عج) را نگه نداریم، یعنی حرمت انقلاب و شهدا را نگه نداشته ایم./950/پ202/ش

ارسال نظرات