۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۷۳۲۶۷
برپایی جشن‌های نیمه شعبان در سراسر کشور؛

ایران اسلامی غرق در نور و شادی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی‌‌(عج) ایران اسلامی سراسر شور و شادمانی است و شیفتگان حضرتش با برپایی مراسمی به جشن و سرور پرداخته‌اند.
شب نيمه شعبان در مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ایران اسلامی، همزمان با نیمه شعبان حال و هوای خاصی به خود گرفته است، جشن‌های باشکوهی که از شب گذشته در سراسر کشور برگزار شده، همچنان ادامه دارد و مردم با پخش شیرینی و شربت این روز و شب خجسته و باشکوه را جشن گرفته‌اند.

 
براساس این گزارش، آیین‌های جشن و سرور در مساجد و حسینیه‌های سراسر کشور در حال برگزاری است و دوست داران آن حضرت با مولودی‌خوانی این روز عزیز را گرامی داشته‌اند.
 
مردم شهر مقدس قم نیز که شاهد حضور خیل عظیمی از عاشقان حضرت مهدی(عج) در شهر خود بودند با برگزاری برنامه‌های متنوعی در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) از زائران و مجاوران آن حضرت به خوبی پذیرایی کردند.
 
ایستگاه‌های صلواتی در سراسر شهر قم برپا شده و مردم این شهر از بدو ورود، عاشقان مهدی‌‌(عج) را با شیرینی و شربت استقبال می‌کنند و حضور آن‌ها را به گرمی می پذیرفتند.
 
تمامی محله‌ها، خیابان‌ها، مدارس علمیه ایرانی و غیرایرانی، مساجد، تکیه‌ها، حسینه‌ها و مراکز دولتی و خصوصی نیز در این روز با آذین بندی و چراغانی ارادت خود را به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) نشان می‌دهند.
 
برپایی مراسم احیا در شب میلاد پر خیر و برکت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی‌‌(عج) در حرم حضرت معصومه‌‌(س)، مسجد مقدس جمکران و مسجد امام حسن عسکری‌‌(ع) از دیگر برنامه‌هایی بود که در شهر مقدس قم برپا شد و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع)، دعای کمیل، دعای توسل، زیارت آل یاسین و مناجات شعبانیه را در فضای روحانی مراسم احیا، زمزمه کردند.
 
این گزارش می‌افزاید: در شب میلاد منجی عالم بشریت‌ مهدی موعود(عج) بعد از نماز مغرب و عشا مراسم جشن و سرور با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده،‌ مولودی خوانی حاج عباس حیدرزاده، همخوانی گروه تواشیح بقیه‌الله و محفل انس با قرآن و عترت با حضور حاج سید جواد حسینی در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) برگزار شد.
 
آیین احیای شب نیمه شعبان نیز از ساعت یک بامداد روز دوشنبه، سوم تیرماه با برنامه‌های قرآنی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر آغاز و با تلاوت مجلسی قرآن کریم،‌ ختم نیم جزء از قرآن، تواشیح،‌ قرائت مناجات شعبانیه،‌ سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی و مولودی خوانی سید علی حسنی‌نژاد همراه شد.
 
مراسم جشنی نیز صبح امروز در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) برپا شد که طی آن حجج اسلام بیگدلی و اویسی سخنرانی کردند و مهدی حیدرزاده،‌ سعادت‌خواه و علی مالکی‌نژاد از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت‌‌(ع) به مدیحه‌سرایی در وصف قائم آل محمد‌‌(ص) پرداختند.
 
عصر امروز و از ساعت 18:30 نیز آیین جشنی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صابری اراکی، مداحی مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام ذوشرافتین و حسن حیدرزاده و همخوانی گروه تواشیح معراج در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم حضرت معصومه‌‌(س) برگزار می‌شود و این مراسم در شام میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی، ادامه دارد.
 
همچنین مراسم احیای شب نیمه شعبان از ساعت یک بامداد با قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام حسین میلانی به سخنرانی پیرامون شخصیت حضرت مهدی(ع) و فرهنگ مهدویت پرداخت؛ این مراسم تا ساعت 3:30 دقیقه بامداد ادامه داشت و منتظران ظهور برای تعجیل در ظهور حضرتش دعا کردند./920/پ202/ی
ارسال نظرات