۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۷۳۱۲۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حاکم شدن فضای معنوی در دستگاه قضا لازمه عدالت در احکام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که دادگستری و قوه قضاییه همواره در معرض تهدید و بی تقوایی است، افزود: نخستین نیازمندی دستگاه قضا این است که حال و هوای معنوی برخود حاکم سازد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با قضات و خانواده آن ها با تأکید بر این که بکوشیم از فرصت ها نهایت استفاده را ببریم تا به کمال انسانی برسیم، تصریح کرد: خداوند متعال را شاکریم که در اعیاد شعبانیه، توانستیم به ندای نائب امام زمان(عج) لبیک بگوییم و هم در عرصه جمهوریت و هم در عرصه اسلامیت نظام، حماسه بیافرینیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به هفتم تیر 1360 اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی و همراهانش، به کمال واقعی رسیدند و نام و یادشان برای همیشه زنده و جاویدان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته قوه قضاییه تصریح کرد: ماندگاری در نام ها و یادها تنها برای شهید بهشتی رقم نخورده است، بلکه برای راه شهید بهشتی قرار گرفته است و این راه برای همگان باز و هموار است و یار می طلبد.

امام جمعه شهرکرد به علت نامگذاری هفته قوه قضاییه اشاره کرد و ادامه داد: این هفته به نام قوه قضاییه نام گذاری شده است تا ایمان، بصیرت، استقامت، علم و تقوای شهید بهشتی بهتر ترسیم شود.

رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که دادگستری و قوه قضاییه همواره در معرض تهدید و بی تقوایی است، افزود: نخستین نیازمندی دستگاه قضا این است که حال و هوای معنوی برخود حاکم سازد و انس با خداوند متعال را از ضرورت های خود بداند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به رفاه نسبی کارکنان دستگاه قضا و قضات اشاره کرد و گفت: داشتن رفاه نسبی برای کارکنان دستگاه قضا هم دستور اسلام و هم سیاست نظام که البته خوب و پسندیده است اما مواظب باشیم این رفاه نسبی و سیری شکم، مانع نورانیت، استغفار و نماز شب نشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر تقویت باورهای دینی افزود: یکی از ضرورت های ماه شعبان استغفار است؛ بنابراین در این ماه زیاد توبه کنید و بر محمد(ص) و آل محمد(ص) صلوات بفرستید.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که صلوات دل ها را نورانی می کند و به نهرهای جاری فضیلت وصل می کند، تصریح کرد: صلوات زیاد فرستادن، روح و دل انسان را پاک می کند و به بداخلاقی ها پشت پا می زند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دومین نیاز دستگاه قضا را در سخت کوشی و دقت در صحت عمل بیان کرد و گفت: تسامح و تساهل در مسأله قضا از خطرناک ترین امور است؛ بنابراین بکوشیم با دقت عمل تا آن جا که می توانیم درست و بحق حکم کنیم تا حق کسی ضایع نشود.

وی با تأکید به این که قوه قضاییه اعتماد را بر جامعه حکم فرما کند، افزود: اگر جامعه به این اعتماد رسید که دستگاه قضا، دستگاه عدل است، فضای اعتماد بر جامعه حکم فرما می شود در این صورت به یقین محکوم هم از حکم قاضی راضی خواهد بود./9457/پ202/غ

ارسال نظرات