۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۷۲۸۴۶
رییس تبلیغات اسلامی آمل:

فرهنگ مهدویت سد محکمی در برابر هر گونه انحراف است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که انتظار مهدى(عج) ایمان به غیب، اقرار به ولایت و باورداشت حق حاکمیت قرآن است، خاطرنشان کرد: بدون تردید عصر غیبت، دوره آزمایش منتظران حقیقی حضرت مهدى(عج) است.
رييس اداره تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد قنبری، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل امروز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان با بیان این که حضرت مهدی عصاره عالم خلقت است، گفت: 1178 سال از ولادت باسعادت امام عصر(عج) می گذرد که همه مسلمانان و شیعیان در این ایام به جشن و سرور می پردازند.

 

وی با اشاره به این که باید در راستای جشن های نیمه شعبان اهتمام ارزنده ای از سوی همگان وجود داشته باشد، بیان داشت: بعضی از کارهایی که در جشن میلاد امام عصر(عج) انجام می شود مورد پسند امام نیست که باید به نحو ارزنده ای رعایت شود.

 

حجت الاسلام قنبری با بیان این که انتظار مهدى(عج) ایمان به غیب، اقرار به ولایت و باورداشت حق حاکمیت قرآن است، خاطرنشان کرد: بدون تردید عصر غیبت، دوره آزمایش منتظران حقیقی حضرت مهدى(عج) است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ مهدوی، جامعه از هر ‌خطر و فتنه‌ای دور خواهد کرد، گفت: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در جهت نهادینه کردن این فرهنگ اصیل تلاش کنند.

 

حجت الاسلام قنبری افزود: حقیقت مهدویت، در واقع منتهی شدن سیر جوامع بشری به سوی جامعه واحد، سعادت عمومی، تعاون و همکاری، امنیت و رفاه همگانی، حکومت حق و عدل و خلافت شایستگان و مؤمنان است.

 

حجت الاسلام قنبری با بیان این که حضرت مهدی(عج) می آیند تا کرامت انسانی را احیا کنند، گفت: خداوند منان کریم است و دوست دارد تا بندگان ایشان هم دارای کرامت باشند.

 

وی با تاکید بر این که شرایط لازم باید در راستای ظهور امام عصر(عج) آماده باشد، بیان داشت: آن چیزی که حضرت می خواهد ما به آن نرسیده ایم که باید در انجام واجبات و ترک محرمات به نحو ارزنده ای کوشا باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: هر زمانی که حاضر شدیم تا شیعه واقعی باشیم در آن زمان است که بستر ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم می شود.

 

حجت الاسلام قنبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: اداره تبلیغات اسلامی در سال 60 به امر امام خمینی(ره) تشکیل شد، بیان داشت: این نهاد با واحدهای مختلفی چون کانون قرآن، مراکز قرآنی، تشکل های دینی، امور مساجد و امور فرهنگی به انجام وظایف خود می پردازد.

 

وی با بیان این که 300 هیأت مذهبی در سطح شهرستان آمل مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: 300 مداح اهل بیت نیز در سطح شهرستان فعالیت دارند که دارای کد و پرونده هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: هفته های فرهنگی در سال وجود دارد که برنامه های ارزنده ای برای نوجوانان و جوانان در آن در نظر گرفته می شود.

 

حجت الاسلام قنبری با بیان این که 185 روحانی در شهرستان آمل وجود دارند، بیان داشت: واحد امور مساجد و فرهنگی کار ساماندهی امور روحانیان شهرستان را بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به این که 14 مسجد شهرستان آماده مراسم معنوی اعتکاف بودند، خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی بیش از هزار و 300 نفر از معتکفان که قشر غالب آن را نسل جوان جامعه تشکیل می دادند شرکت کردند./950/پ202/ش

ارسال نظرات