۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۷۲۰۱۶

نتایج نهایی شمارش آراء ریاست جمهوری در مازندران اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات مازندران نتایج نهایی شمارش آراء ریاست جمهوری در مازندران را اعلام کرد.
رييس ستاد انتخابات مازندران

 

وی کل آراء مأخوذه در مازندران را یک میلیون و 869 هزار و 709 رأی اعلام کرد و گفت: از این تعداد آراء مأخوذه حسن روحانی با کسب یک میلیون 80 هزار و 727 رأی بیشترین رأی را به خود اختصاص داد.

 

رییس ستاد انتخابات مازندران در ادامه سخنان خود گفت: محمد باقر قالیباف 282 هزار و 862، سعید جلیلی، 178 هزار و 318، علی اکبر ولایتی 159 هزار و 60، محسن رضایی 92 هزار و 518 رأی و محمد غرضی 20 هزار و 673 رأی را به خود اختصاص دادند.

 

رییس ستاد انتخابات مازندران با بیان این که شهرستان سوادکوه با بیش از 120 درصد، بیشترین مشارکت را در استان داشته است، ادامه داد: شهرستان سیمرغ و عباس آباد نیز با بیش از 117 و 115 درصد به ترتیب در رده های دیگر مشارکت قرار گرفتند.

 

ابراهیمی همچنین میزان مشارکت در مرکز مازندران با بیش از 86 درصد اعلام کرد.

 

وی با بیان این که همه تلاش ما برگزاری یک انتخابات سالم و با امنیت بالا بوده است، ادامه داد: خوشبختانه از همه ظرفیت های موجود در استان به منظور برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از انتخابات استفاده شد.

 

ابراهیمی مشارکت مردم مازندران در این دوره از انتخابات 90 درصد اعلام کرد و گفت: گفتمان قانون گرایی در این دوره از انتخابات کاملاً حاکم بود.

 

حضور گسترده مردم در 24 خرداد نشانگر اهتمام و بیداری ملت ایران است

یدالله اکبرزاده، رییس ستاد انتخابات آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل  با اشاره به حضور گسترده مردمی در انتخابات 24 خرداد، گفت: حضور پورشور مردم فهیم، ولایت‌مدار و انقلابی در پای صندوق‌های رای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نشان از آگاهی، درایت و بصیرت رهبر بزرگوار نظام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگرفته است.

 

وی با تاکید بر این که خلق حماسه‌ سیاسی ملت ایران در روز 24 خرداد در پای صندوق‌های رای نشان‌دهنده اهتمام، دلبستگی و بیداری به سرنوشت و اداره امور کشور است، بیان داشت: حضور گسترده مردمی اثبات‌کننده این نکته است که تبلیغات دشمنان ایران اسلامی علیه کشورمان، هم چون همیشه در نظر مردم شریف ایران بی‌ارزش، پوچ و نقش بر آب است.

 

فرماندار آمل با بیان این که همواره در این راه پر فروغ و حرکت تاریخ ساز، موانعی از سوی بدخواهان و شیاطین ساخته و پرداخته می شود، ادامه داد: ملت عزیز با درایت و هوشمندی موانع را پشت سر گذاشته و هم چون همیشه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کرده و خواهند کرد.

 

اکبرزاده ادامه داد: آینده پر شکوهی از آن ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی خواهد بود که در همه عرصه ها حضوری گسترده و فعال دارند.

 

رییس ستاد انتخابات آمل با بیان این که حضور چشم گیر و شکوهمند مردم شهید پرور ایران اسلامی با اقتداء به شهیدان والامقام بوده است، بیان داشت: ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند که از همه این عزیزان قدردانی می کنیم.

 

فرماندار آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان، گفت: براساس آخرین نتایج ستاد انتخابات شهرستان آمل از مجموع آرای شمارش‌شده برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان 215820 نفر آراء صحیح جمع‌آوری شد.

 

وی افزود: از این تعداد حجت الاسلام حسن روحانی با 131046 رای مأخوذه نخستین آراء را به خود اختصاص داده است.

 

اکبرزاده یادآور شد: محمدباقر قالیباف 28974، اکبرولایتی 18825، سعید جلیلی 16702، محسن رضایی 10906 و محمد غرضی 2020 آراء را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

 

 

رییس ستاد انتخابات شهرستان آمل خاطرنشان کرد: در این شهرستان حدود 233545 نفر واجد شرایط رای بودند./950/پ203/ب

ارسال نظرات