۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۷۱۴۷۶
رییس ستاد انتخابات مازندران:

حضور حداکثری مردم در انتخابات راهبرد اساسی نظام است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات یک راهبرد اساسی برای نظام است‌ و همه باید برای برگزاری این جشن باشکوه ملی تلاش مضاعف داشته باشند.
معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان، انتخابات را مظهر و جلوه اراده مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: برگزارکنندگان انتخابات باید امانتداری را به عنوان یک اصل مهم سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در جریان انتخابات وابسته به هیچ شخص و جریانی نیستیم، افزود: عدالت محوری، سلامت، پاکی و خدمت صادقانه از شرایط مهم برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است.

 

رییس ستاد انتخابات مازندران با بیان این که برگزاری انتخابات به هیچ عنوان سلیقه ای و تفسیربردار نیست، بر ضرورت برگزاری قانونمند انتخابات بر مبنای اصول تعریف شده تاکید کرد.

 

وی با اشاره به این که حضور گسترده لازمه خلق حماسه سیاسی است، اظهار داشت: همه مسؤولان و اقشار مختلف جامعه باید زمینه حضور پرشور مردم را پای صندوق های رای فراهم کنند.

 

معاون استاندار مازندران گفت: انتخابات یک فرصت مطلوب و مغتنم برای رشد سیاسی جامعه است و همه آحاد مردم می توانند از این فرصت به صورت اصولی بهره گیری کنند.

 

ابراهیمی بیان داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات یک راهبرد اساسی برای نظام است‌ و همه باید برای برگزاری این جشن باشکوه ملی تلاش مضاعف داشته باشند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را مظهر حماسه سیاسی و مظهر اقتدار نظام اسلامی نامیدند چراکه انتخابات آبروی نظام است و هیچکس نباید به خود اجازه دهد به آبروی نظام و ملت ایران لطمه ای وارد کند.

 

ابراهیمی ادامه داد: مشروعیت سیاسی امروز یکی از منابع قدرت نرم است و شاخص‌ هایی همچون مشارکت سیاسی، مشروعیت، انسجام داخلی، یکپارچگی ملی، کارآیی دولت و حاکمیت قانون در لایه‌های داخلی می ‌تواند نقشی موثری در تولید قدرت نرم داشته باشد.

 

رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به این که به یقین این انسجام و همبستگی داخلی می‌تواند عاملی مهم در سیاست خارجی، تامین منافع ملی، کسب اقتدار و عظمت بیشتر در نظام بین الملل باشد، تصریح کرد:انتخابات مصداق بارز تجلی مشروعیت نظام حاکم و مشارکت اجتماعی است و امروز مشروعیت سیاسی و حق تعیین سرنوشت از سوی مردم در عرصه‌ جهانی، یک ارزش محسوب می ‌شود.

 

وی ادامه داد: همه باید بر اساس تکلیف دینی و احساسات انقلابی در این انتخابات شرکت کنند و به یقین حضور مردم انقلابی ایران اسلامی در این دوره، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و نظام خواهد بود.

 

معاون استاندار مازندران با بیان این که عظمت و اقتدار نظام اسلامی در شرایط کنونی در گرو حضور گسترده مردم است، ادامه داد: مردم ایران اسلامی همانند سال های گذشته با حضور حماسی خود در پای صندوق های رأی به جهانیان ثابت خواهند کرد که تهدیدات، برنامه ‌ها و نقشه ‌های دشمنان نظام نمی‌تواند در ادامه مسیر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: اهمیت این دوره از انتخابات به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری آن را مصداق و جلوه حماسه سیاسی و امری حیثیتی برای نظام اسلامی قلمداد فرموده‌اند که تبعیت از این گفتمان، آزمون ولایتمداری مردم و مسؤولان کشور است.

 

رییس ستاد انتخابات مازندران ادامه داد: بدیهی است برای تحقق این حماسه جهادی و حرکت جهشی نیاز به عزمی جدی، همگانی و مسؤولانه است که هم مسؤولان، هم مردم و هم نامزدها باید به آن مبادرت کنند.

 

ابراهیمی با اشاره به وظیفه مهم مسؤولان در امر انتخابات، اظهار داشت: مسؤولان باید با بسترسازی مناسب، تجمیع ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و همسو شدن با آرمان‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و براساس قانون اساسی، انتخاباتی پرشور، سالم و در شان نظام اسلامی را مدیریت کنند.

 

رییس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به این که ما از قرآن آموخته‌ایم هر فردی از ولی امر خویش جلوتر و یا عقب‌تر بیفتد هلاک می‌شود، اذعان کرد: بی تردید هر کس مشمول این نهی قرآنی شود شایستگی تصدی مسؤولیت در نظام اسلامی را ندارد.

 

به گفته ابراهیمی بنابراین مسؤولان نظام به‌ویژه مسؤولان قوه اجرایی باید به این نکته مهم توجه کنند مبادا دلبستگی به قدرت آنان را به پرتگاه مقابله با ولایت و قانون بکشاند که در این صورت مردم ثابت کرده‌اند با هیچ کس عقد اخوت نبسته‌اند و هر فرد و جریانی قدمی هرچند کوچک از خط امام و رهبری و قانون فاصله بگیرد مطرود ملت خواهد شد.

 

معاون استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش به نقش و وظیفه مردم در جریان انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم آگاه و نجیب ایران اسلامی همواره با بصیرتی ژرف و اعتقادی راسخ نسبت به نظام و ولایت، اوج وفاداری خود را نشان داده و با از خودگذشتگی و بزرگواری از کنار برخی کوتاهی‌ها و قصور مسؤولان گذشته اند.

 

وی با بیان این که مردم نباید در انتخابات به جوسازی‌ها و شعارها اتکاء  کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای امسال توجه همگان را به انتخابات و جایگاه و حساسیت آن معطوف کرده و با تبیین شاخصه‌های رییس جمهور مطلوب راهی روشن فرا راه همگان نمایان ساخته اند.

 

وی ادامه داد: آنچه در این دوره مهم است حضور پرصلابت و حداکثری برای تحقق حماسه سیاسی در صحنه انتخابات است لذا لازم است همه مردم نسبت به اصل حضور در انتخابات احساس وظیفه و تکلیف کرده و انتخابات 92 را به خاطر‌ه‌ای خوشایند و امیدزا برای دوستان و ناگوار و تلخ برای دشمنان تبدیل کنند./950/پ202/ش

ارسال نظرات