۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۷۱۲۷۱

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به ادعای هاشمی

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر این‌که ملاک اصلی نظر اعضای شورای نگهبان است که در قالب رأی ارائه می‌شود و آن رأی تعیین کننده است، به ادعای هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد.
کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، پیش از ظهر امروز چهارشنبه بیست و دوم خرداد ماه در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در هتل لاله تهران برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره ادعای هاشمی رفسنجانی مبنی بر حضور یک مقام امنیتی در شورای نگهبان در روند رسیدگی به صلاحیت وی ابراز داشت: شورای نگهبان طبق قانون برای بررسی صلاحیت مجاز است که از دستگاه‌ها و مقامات مختلف کسب نظر کند و سوابق افراد را جویا شود.

وی با بیان این مطلب افزود: طبیعتا برای اعضای شورای نگهبان یک امر عادی است که از طرق قانونی کسب اطلاعات کنند و مطلب جدیدی نیست.

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی با تأکید بر این‌که ملاک اصلی نظر اعضای شورای نگهبان است که در قالب رأی ارائه می‌شود و آن رأی تعیین کننده است، اظهار داشت: نظراتی که از سوی دستگاه‌های مختلف مطرح می‌شود، در حد یک نظر کارشناسی است.

کدخدایی در پاسخ به سؤال دیگری در همین موضوع گفت: رأی گیری نسبت به این شخص یک بار انجام شد نه دوبار و هیچ تغییری در نظر اعضا انجام نشد و همان رأیی که از ابتدا بود تا انتها هم باقی ماند و همان رأی هم به وزارت کشور اعلام شد.

گفتنی است، ادعای روز گذشته هاشمی رفسنجانی نامزد احراز صلاحیت نشده انتخابات ریاست جمهوری، مورد استقبال رسانه های ضد انقلاب و دشمنان کینه توز انقلاب اسلامی قرار گرفت./956/پ202/ج

ارسال نظرات