۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۷۰۶۸۴
آیت الله خاتمی:

عمل به وظیفه دینی یک سرمایه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: آن‌چه که در عرصه دین یک سرمایه است عمل به وظیفه است و این‌که نگران گفت وگو ها و بگو و مگو ها نباشیم.
آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در نشستی در حوزه علمیه همدان، با اشاره به نبود روحانیت و آسیب دیدن دین مردم در آن منطقه، تصریح کرد: نبود حوزه و روحانیت در مناطق مختلف آسیب آفرین است.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها در یک سندی که بود گفته بودند که ما برنامه‌ها بسیاری را در استان خوزستان برای آسیب زدن به دین مردم داشتیم که آیت الله جزایری با استفاده از طلاب و و روحانیان آن منطقه که خود پرورش داده بود توطئه‌های ما را بر ملا کرد.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه به سرمایه تبلیغی دین اشاره کرد و ادامه داد: آن‌چه که در عرصه دین یک سرمایه است عمل به وظیفه است و این‌که نگران گفت وگو ها و بگو و مگو ها نباشیم.

 

وی اضافه کرد: ما در چند حوزه رسالت داریم که رسالت اعتقادی یکی از آنها است که باید در حوزه‌های علمیه شکل گیرد و طلاب باید علوم دینی را گسترش دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به امر بدعت در دین هم اشاره‌ای کرد و گفت: ما مواردی هم چون دست بسته نماز خواندن و غسل به جای مسح را بدعت می‌دانیم اما این بدعت‌ها تنها به فروع تعلق نمی‌گردد بلکه شامل اصول هم می‌شوند.

 

 

وی در پایان تصریح کرد: علما سالها حسرت این را داشتند که یک حکومت دینی برپا کنند که این امر با وجود انقلاب اسلامی تحقق یافت./957/پ203/ج

ارسال نظرات