۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۷۰۶۱۳
درپی نقض حاکمیت پاکستان؛

کاردار آمریکا به وزارت خارجه احضار شد

خبرگزاری رسا ـ درپی حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی و نقض حاکمیت پاکستان کاردار آمریکا در این کشور به وزارت خارجه احضار شد.
کاردار آمریکا به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا شبکه وابسته به پنتاگون در خبری گفت: پاکستان به حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در روز جمعه، اعتراض کرده است.


صدای آمریکا در این خصوص گفت: اعتراض علنی روز شنبه دولت پاکستان، نشان می دهد آقای شریف موضع سخت تری در این ارتباط نسبت به دولتهای قبلی گرفته است.

گفته می شود دولت های قبلی پاکستان حملات هواپیماهای بدون سرنشین را محکوم می کردند، اما در خفا از بعضی از این حملات حمایت نیز می کرده اند.

گفتنی است دو روز پس از برگزاری مراسم تحلیف نواز شریف به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی با نقض حاکمیت پاکستان، در منطقه ای مرزی علیه مواضع شبه نظامیان، حمله ای را انجام دادند که 6 نفر کشته شده اند.


در پی این حادثه دولت پاکستان مراتب اعتراض شدید خود را اعلام کرد و ریچارد هوگلاند کاردار سفارت آمریکا را به وزارت خارجه احضار کرد.


پیش از این نیز در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، جان صدها پاکستانی گرفته شده بود که همین امر سبب شد تا روابط دو طرف تیره گردد.

حال به نظر می رسد رویکرد و سیاست های دولت جدید پاکستان در قبال آمریکا، بسیار جدی تر از دولت های قبلی باشد. /1415/9161/خ

ارسال نظرات