۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۶۹۹۶۹
رییس دانشگاه شریف:

رییس جمهور باید براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سکان مدیریت جامعه را به دست بگیرد

خبرگزاری رسا ـ یک استاد دانشگاه حامی جلیلی ولایتمداری، خلق نیکو، مجهز به تدین و تقوا بودن، دوری جستن از مدیریت لیبرالی در عرصه اقتصادی را به عنوان ویژگی‌های مطلوب رییس جمهور آینده معرفی کرد و گفت: رییس جمهور باید براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سکان مدیریت جامعه را به دست بگیرد و بتواند در کنار رهبری جامعه را هدایت کند.
روستا آزاد، رييس دانشگاه صنعتي شريف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  دکتر روستا آزاد، رییس دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز دوشنبه سیزدهم خردادماه در همایش حامیان دکتر سعید جلیلی که با حضور استادان حوزه و دانشگاه و دانشگاهیان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به دهه پیشرفت و عدالت گفت: در این دهه باید مدیریت نهضت و حرکت ملت باید بر اساس مدلی صحیح، بالنده و پیش رو باشد به نحوی که ظرفیت های بزرگی که در ملت ما نهفته است در وضعیت حساسی که همه دنیا منتظر است تا از این ملت صدایش را بشنود و راهش را پیدا کند به نمایش گذاشته شود.

روستا آزاد افزود: ریاست جمهوری در این نهضت بسیار موثر است و مدلی که براساس آن حرکت می کند بسیار می تواند تاثیرگذار باشد و اگر این مدل نباشد زمان را از دست خواهیم داد.

وی با بیان این‌که مدلی که بایستی در کشورمان جاری باشد بایستی با تجربه از گذشته مان انتخاب شود و شکل بگیرد گفت: در سه دهه گذشته مدلهای مختلفی را در کشورمان دیده ایم، علیرغم وجود منابع و ذخایر عظیمی که در اسلام و قرآن برای مدیریت جامعه وجود دارد این مدل‌ها مدون نبوده و نمی‌توانسته دست‌مایه اجرا در جامعه شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: داشتیم افرادی که شاکله شخصیتی شان مذهبی و دینی بوده اما شاکله مدیریتی شان به دلیل ضعف در شناخت مدل دینی، اسلامی نبوده است.

رییس دانشگاه صنعتی شریف افزود: داشتیم دورانی که توسعه پیگیری شده اما عدالت همراه آن نبوده است و کسانی که در راه انقلاب سختی کشیده اند باز در سختی ماندند و مسؤولین صراحتا گفتند پیشرفت مادی هزینه دارد و اگر زیر چرخهای توسعه کسانی از بین برود اشکالی ندارد.

روستا آزاد با بیان این‌که زمانی را داشتیم که به قیمت رشد فساد مالی و طبقه تکنوکرات هم توسعه دنبال شده است گفت: این مدل را هم داشته ایم که از ولایت مطلقه فقیه زاویه گرفته شده است و چالش های سنگینی را به دلیل دور شدن از ولایت فقیه در جامعه شاهد بودیم و ملت هزینه های زیادی را متحمل شده است.

عضو کمیته اساتید ستاد مردمی حامیان جلیلی با بیان این‌که حاصل این تجربیات شکل گیری نحله ای در کشورمان است که موتور اصلی اش جوانان نسل سوم و چهارم هستند که با این که امام را ندیده اند به شدت علاقه مند امام و راه امام هستند گفت: این جریان برای تجسم عینی حضور خودش در صحنه به یک چهره ای نیاز دارد که در قالب رییس جمهور جلوه کند.

وی با اشاره به این‌که در دوره های اخیر تجربه بسیار خوبی را داشتیم که با حاکمیت اصولگرایی  به عنوان گفتمان غالب در مدیریت کشور هرچند آن هم مدون نبوده و نیست، مدیریت مردم سالاری دینی دیده شده است اظهار داشت: در دوره های اخیر در عین حال که از طریق این جریان های فکری خدمات زیادی را برای مردم داشتیم نقصان هایی هم وجود داشته است که این نحله فکری به دنبال برطرف کردن این نقص هاست.

این استاد دانشگاه، ولایتمداری، خلق نیکو، مجهز به تدین و تقوا بودن، دوری جستن از مدیریت لیبرالی در عرصه اقتصادی را به عنوان ویژگی‌های مطلوب رییس جمهور آینده معرفی کرد و گفت: رییس جمهور باید براساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سکان مدیریت جامعه را به دست بگیرد و بتواند در کنار رهبری جامعه را هدایت کند.

روستا آزاد در پایان تصریح کرد: وقتی مطالبات را با 8 نامزد شایسته ای که در عرصه هستند تطبیق می‌دهیم هیچ گزینه ای را نمی بینیم مگر دکتر سعید جلیلی./959/پ202/ص

ارسال نظرات