۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۶۹۷۶۰
نماینده مجلس خبرگان:

نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف نیازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین، احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند فرهنگ سازی دانست و خاطرنشان کرد: این فریضه مهم دینی بخش عمده ای از فرهنگ است که می توان با برنامه ریزی طرح های خوبی برای احیای آن انجام داد.
آيت الله باريک بين، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ترویج این فریضه مهم را در جامعه ضروری و مهم دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر که در روایات بسیار به آن اشاره شده در جامعه ضروری است.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در بین مردم و اقشار مختلف فرهنگ سازی شده و کسانی که وظیفه این امر مهم را برعهده دارند بدانندکه وظیفه ای بسیار سنگین نزد خدای متعال خواهند داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، احیاء این فریضه را در ادارات و سایر مناطق کشور و استان یادآور شد و افزود: در ادارات و یا سایر نقاط کشور کسانی که وظیفه لسانی امر به معروف و نهی از منکر را برعهده دارند باید با برخورد بسیار شایسته و توأم با مهربانی به فرد خطاکار تذکر دهند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به توطئه دشمنان در ایجاد شبیخون فرهنگی اشاره و گفت: خوشبختانه ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر برنامه های خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی در دست دارد که امید است با همراهی سایر دستگاه ها در اجرای صحیح این برنامه ها موفق باشند.

 

امام جمعه قزوین، احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند فرهنگ سازی دانست و خاطرنشان کرد: این فریضه مهم دینی بخش عمده ای از فرهنگ است که می توان با برنامه ریزی طرح های خوبی برای احیای آن انجام داد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف و شعائر اساسی خواند و تأکید کرد: اولویت همه کارهای ما باید بر ترویج ارزش های الهی از جمله امربه معروف و نهی از منکر باشد.

 

آیت الله باریک بین تصریح کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان برنامه هایی برای بسط و گسترش این فریضه مهم در جامعه دارد که اجرای مؤثر و کارآمد آن مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

 

آیت الله باریک بین نماز را بزرگترین سد در مقابل همه منکرات دانست و اظهار داشت: اگر نماز را آن طوری که خداوند و پیامبر گرامی(ص)دستور داده در جامعه ترویج و گسترش دهیم قطعاً جلوی فحشا و منکرات را خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام جواد صادق زاده، معاون ادارات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر  کشور نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه این ستاد در رابطه با برنامه های احیاء این فریضه مهم توانسته با همدلی و مشارکت خوب و صمیمی مدیران ادارات گام های ارزشمندی بردارد، که جای تقدیر دارد.

 

حجت الاسلام صادق زاده به طرح یادآوران در مدارس اشاره و اظهار داشت: این طرح ابتدا باید از مدارس شروع شده و این فرهنگ در کل مدارس کشور نهادینه شود.

 

وی در ادامه یادآور شد: فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را باید بیشتر در ادارات و سپس کل جامعه با فرهنگ سازی توسعه داد./950/پ202/ب

ارسال نظرات