۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۶۸۵۵۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام هشدار داد:

غفلت از خانواده زندانیان آثار زیانباری به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد گفت: مشکل معیشتی تنها مشکل خانواده های زندانیان نیست، بلکه مشکل تربیتی و روحی و روانی بسیار مهم‎تر است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام - امام جمعه شهرکرد و نماينده و لي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در دیدار با هیأت مدیره انجمن حمایت از زندانیان این استان، با تأکید بر توجه همگانی به خانواده زندانیان اظهار داشت: توجه به خانواده زندانیان مسأله مهمی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد از جهات گوناگون برای جامعه ضایعات غیر قابل جبرانی به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام کمک به خانواده زندانیان را یکی از مصادیق خیر بیان کرد و گفت: کاری که خیران برای رفع مشکل خانواده زندانیان انجام می دهند در برابر مشکلات آنها ناچیز است؛ چرا که این خانواده ها نان آور خانه را از دست داده اند که هیچ چیزی جای آن را پر نمی کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به مشکلات گوناگون خانواده زندانیان در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: مشکل معیشتی تنها مشکل این خانوارها نیست بلکه مشکل تربیتی و روحی و روانی بسیار مهمتر است؛ بنابراین همگان باید با همه توان وارد این میدان شوند و عاقبت به خیری در دنیا و آخرت را برای خود تضمین کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: نظام هم باید نسبت به این مسأله ساز و کار درستی را برنامه ریزی کند و تنها نباید به عنوان یک نهاد اجتماعی به این معضل جامعه توجه شود.

مدیر شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری به رسالت سنگین دولتمردان در برابر خانواده زندانیان  اشاره کرد و گفت: اگر نمی توانید در زمینه مالی و تأمین معاش این خانواده ها کمکی کنید دستِ کم از نظر روحی و تربیتی یار این خانواده ها باشید؛ چرا که فرزند یک بدهکار گناهی ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به ارتباط مستمر متولیان با خانواده زندانیان اشاره کرد و گفت: نگذارید خلأ نبود پدر در مجموعه این خانوارها احساس شود؛ هم ارتباط فردی و هم ارتباط جمعی خود را با این مجموعه قطع نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید به برگزاری نشست ها و گفتوگوها با فرزندان این خانواده ها ابراز داشت: با حضور در خانه های آنها، برگزاری همایش ها و جلسات مداوم زمینه اصلاح و رشد فکری آنها را فراهم آورید و مطمئن باشید که اجر زیادی نصیبتان خواهد شد./9457/پ202/س

ارسال نظرات