۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۶۷۷۴۰
شاگرد مرحوم آیت الله زنجانی مطرح کرد:

ماجرای جلسه 6 ساعته آیت الله حسینی زنجانی با یک کشیش آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ شاگرد مرحوم آیت الله حسینی زنجانی گفت: آیت الله زنجانی در جلسه‌ای 6 ساعته با کشیش آمریکایی برای وی اثبات کرد که بشارت به وجود پیامبر اسلام(ص) در اناجیل موجود هم آمده است.
حجت الاسلام جواهري

حجت الاسلام محمدرضا جواهری، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی و عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان و از شاگردان مرحوم آیت الله حسینی زنجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی شخصیت جامعی بود که با علوم مختلف اسلامی آشنا، فقیه و مجتهدی بزرگ و شاگرد امام خمینی (ره) و علامه طباطبائی بود. وی هم فیلسوف و مفسر قرآن و هم اهل شعر و ادب بود و با مثنوی مولوی و اشعار او انس داشت.

حجت الاسلام جواهری گفت: این عالم بزرگوار در درس خارج علاوه بر مسائل اجتهادی از شعر و ادب و حکمت و استدلال های عقلی هم استفاده می کرد و جامعیت و آشنایی ایشان با علوم مختلف سبب ارتباط گیری بالا با اقشار مختلف و جذب شدنشان به وی بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی گفت: در مسجد امام صادق (ع) و یا بیت ایشان همه قشر آدم حضور داشت و همه از ایشان بهره می بردند. وی توانست دانشگاهیان و نسل جوان دانشجو را از دام های لیبرالیسم غربی و سوسیالیسم و کمونیسم شرقی نجات دهد و جامعیت ایشان سبب شد بسیاری از جوان ها جذب شوند و از دام شیاطین رهایی یابند.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان در ادامه با اشاره به این که در درس خارج فقه این عالم فقید حضور داشته است گفت: آیت الله حسینی زنجانی خصوصیات اخلاقی  ویژه ای داشت یکی از آنها توجه به شاگردان بود در مشکلات آنها اظهار همدردی و سعی در رفع آنها داشت.

حجت‌الاسلام جواهری افزود: وی مقاله و کتب آنها را تایید و تشویق می کرد کتاب اجتهاد در عصرائمه معصومین(ع) را که نوشتم تقریض زیبایی بر آن کتاب نوشت و بنده را تشویق کردند. همچنین اجازه نقل حدیث برای من ارسال کردند.

شاگرد آیت الله حسینی زنجانی با یادآوری تسلط وی به زبان فرانسوی و انگلیسی به خاطره ای از حضور یک کشیش آمریکایی در منزل استاد اشاره کرد و گفت: یک آمریکایی به نام دکتر دیوید ایریکلی که کشیش بود و در دانشگاه فردوسی برنامه داشت در منزل ایشان هم حضور یافت و در جلسه‌ای 6 ساعته با آن عالم بزرگوار بطور مستقیم صحبت کرد و آیت الله زنجانی که مسلط به اناجیل بود برای وی اثبات کرد که در همین اناجیل هم بشارت به وجود پیامبر اسلام(ص) آمده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اظهار تأسف از فقدان استاد افزود: رابطه وی با عموم مردم بسیار زیاد و به دور از تکلف بود حتی از اجرای صیغه عقد برای افراد عادی هم امتناعی نداشت. آیت الله حسینی زنجانی یک فقیه مردمی بود که با عموم افراد جامعه در هر شغل و مسلکی ارتباط داشت که همین برای افراد مرتبط بسیار سودمند بود/933/ت302/ع

ارسال نظرات