۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۱۳۷
صدای آمریکا؛

مقامات آمریکایی نا امید از تحریم ها

خبرگزاری رسا ـ اقتصاددان دانشگاه نورث ایسترن آمریکا : از آنجا که آزموده را آزمودن خطاست، من تعجب می کنم چرا آمریکا همچنان فکر می کند که این اقدامات(تحریم ها) به نتیجه خواهد رسید.
نفت ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ شبکه صدای آمریکا در پوشش خبری خود از احضار مقامات آمریکایی به کمیته روابط خارجی سنا خبر داد و گفت: این جلسه با هدف طرح پرسش درباره چگونگی تحریم ها و مقدار اثربخشی آن در ایران صورت گرفته است.


این شبکه در ادامه به نقل از سناتور رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: این جلسه به این دلیل تشکیل شده است که آمریکا اکنون با دو نوع رویکرد بر سر یک تقاطع رسیده است. دولت آقای اوباما عقیده بر دیپلماسی و کنگره نیز نظر بر افزایش تحریم ها دارد که البته با همکاری یکدیگر مسائل مربوط به ایران را دنبال می کنند.


رابرت منندز در انتها گفت: اما هدف اصلی آمریکا که مجاب کردن ایران به رها کردن برنامه اتمی و تغییر سیاست اتمی اش بوده به دست نیامده است.

 همچنین در این جلسه وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا از تلاش ها و اقدامات گسترده و پیگیری سیاست دوگانه تحریم و دیپلماسی در رویکرد با ایران و همکاری بین المللی با متحدان آمریکا و از طریق سازمان های بین الملل مانند سازمان ملل و انرژی اتمی سخن گفت و با اشاره به تاثیر تحریم ها تا کنون تاکید کرد رئیس جمهوری آمریکا روشن کرده است که هرگز اجازه اتمی شدن به ایران نخواهد داد.


این در حالی است که کامران دادخواه اقتصاددان دانشگاه نورث ایسترن آمریکا در گفتگو با این شبکه,خط بطلانی بر سخنان وندی شرمن کشیده و در تایید گفته های رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: با وجود این نوع فشارها؛ پیش بینی من این است که نرمشی از جانب ایران در کار نخواهد بود. البته با اعمال تحریم ها امکانات دولتی ایران محدود شد اما به هیچ وجه تغییراتی در موضع ایران داده نشده است.


وی در ادامه افزود: از سال 2003 که این مذاکرات برپا شد، نتیجه ملموسی تاکنون نداشته است. همچنین از آنجا که آزموده را آزمودن خطاست من تعجب می کنم چرا آمریکا همچنان فکر می کند که این اقدامات(تحریم ها) به نتیجه خواهد رسید./ 1421/9161/خ

ارسال نظرات