۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۶۶۷۹۹
نهضت اسلامی تاجیکستان:

ما هیچ کمک تسلیحاتی از ایران نگرفتیم

خبرگزاری رسا ـ دلیل حضورم در ایران، این بود که در افغانستان امکان ارتباط با کشورهای خارجی وجود نداشت ، در ادامه افزود: ما هیچ کمک تسلیحاتی از جمهوری اسلامی ایران نداشتیم، بلکه تسلیحات مورد نیازمان را از افغانستان و تاجیکستان تهیه می کردیم
اکبر تورجان زاده

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در برنامه به عبارت دیگر با آقای اکبر تورجان زاده، روحانی سرشناس تاجیکستانی در خصوص سیاستش در تاجیکستان و رابطه اش با جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد.
وی در پاسخ به این سوال که شما در تشدید جنگ داخلی تاجیکستان نقش داشتید و اسلحه و امکانات زیادی از ایران می گرفتید و بین افرادتان پخش می کردید چه نظری دارید؟ گفت: این ها بسیار ردوغ است. از روزی که نهضت اسلامی تاجیکستان را تأسیس کردیم، حرکت نهضت اسلامی از دو بخش تشکیل می شد، حزب نهضت اسلامی به رهبری سید عبدالله نوری و اداره قاضیات که خودم رئیس آن بودم.
ما باهم متحد شدیم و حرکت نهضت اسلامی را تشکیل دادیم، تقسیم مسئولیت کردیم و مبارزه را شروع کردیم. آقای نوری فرمانده نیروهای مسلح بود و من قائم مقام و مسئول روابط خارجی و سیاسی و هرگز در قسمت نظامی سهمی نداشتم.


مجری شبکه بی بی سی سپس سعی کرد کشورمان را متهم کند که سلاح و مهمات نظامی در اختیار این نهضت اسلامی تاجیکستان قرار می داده است، که تورجان زاده به شدت آن را رد کرد و گفت: از بین سه نفر مان فقط بنده در ایران دفتر داشتم، آنهم به دلیل اینکه در افغانستان امکان ارتباط با کشورهای خارجی وجود نداشت.
این عضو حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در انتها تأکید کرد که ما هیچ کمک تسلیحاتی از جمهوری اسلامی ایران نداشتیم، بلکه تسلیحات مورد نیازمان را از افغانستان و تاجیکستان تهیه می کردیم./1415/9161/خ

ارسال نظرات