۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۶۶۵۱۲

نخستین نشست مجمع عالی عشایر چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست مجمع عالی عشایر چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
عشاير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نخستین نشست مجمع عالی عشایر چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز، با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، رییس بسیج جامعه عشایری کشور، فرماندهان بسیج عشایری سپاه و عشایر غیور استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

در بخش نخست این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت های فکری، هنری و علمی عشایر گفت: معرفت، یکدلی و صفا و صمیمیت عشایر زبانزد خاص و عام و قابل ستایش است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به توانمندی های عشایر در تحقق شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: عشایر غیور همیشه و در همه زمان ها خط مقدم خلق حماسه ها در کشور بوده اند؛ بنابراین باید ظرفیت های این منبع غنی شناخته شود و به آنها میدان دهیم تا بتوانند نقش خود را در کشور به خوبی ایفا کنند.

مهدی جمشیدی، رییس بسیج جامعه عشایری کشور در بخش دیگری از این نشست به توافق نامه سازمان امور عشایری کشور و ثبت اسناد کشور اشاره کرد و گفت: همه ایل راه های کشور در سال جاری ثبت می شوند.

جمشیدی به نقش بی بدلیل عشایر در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: عشایر با حضور در پای صندوق های رأی، رییس جمهوری را انتخاب می کنند که همگام بامعیارهای رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با اشاره به این که رییس جمهور منتخب باید پایبند به آرمان های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) باشد، گفت: آمریکا و هم پیمانانش تلاش دارند تا در آستانه انتخابات فتنه ای همانند سال 88 راه بیاندازند.

رییس بسیج جامعه عشایری کشور با اشاره به این که دشمنان در 34 سال گذشته تلاش کرده اند ایران را منزوی کنند و با تهدید کشورها سعی بر تحریم همه جانبه علیه ایران را داشته اند، افزود: دشمنان با راه اندازی 8 هزار رسانه که 4 هزار مورد از آنها فارسی زبان هستند و همچنین راه اندازی 150 شبکه تلویزیونی تلاش بر ایجاد تفرقه در کشور را دارند.

در بخش پایانی این نشست، مجمع عالی عشایر استان خواستار توجه بیشتر مسؤولان تراز اول نظام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب شدند و اعلام کردند هرگونه تک روی در کشور که با منویات ولی امر مسلمین در تناقض باشد را بشدت محکوم می کنند.

گفتنی است، مجمع عالی عشایر چهارمحال و بختیاری آمادگی خود را جهت تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی اعلام کردند./9457/پ203/غ

ارسال نظرات