۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۶۵۴۸۷
کوچک زاده:

مشایی به من گفته است قصد نامزد شدن ندارد/ جبهه پایداری به دو طیف تهران و قم منشعب نشده است

خبرگزاری رسا ـ کوچک زاده در خصوص این که آیا جبهه پایداری به دو طیف تهران و قم منشعب شده است، گفت: این حرف ها از آن جایی شروع شد که رسایی و کوچک زاده از جبهه پایداری در آمدند در حالی که من به خاطر تفاوت نگاه در اجراییات با برخی دوستان در جبهه پایداری، برای بقای جبهه پایداری از آن خارج شدم ولی همچنان آن را قبول دارم.
کوچک زاده نماينده مجلس هشتم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی کوچک زاده، نماینده مردم تهران در دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی امروز در نشست انتخاباتی پردیس تهران دانشگاه قران و حدیث با بیان این که  ارزشمندترین چیزی که در دنیا مانده است و تا قیامت ارزشمند خواهند ماند همین قرآن و حدیث است، فرازهای زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها و دو حدیث از حضرت امیرالمومنین (ع) را در انتخابات راهگشا دانست و در تبیین فراز اول زیارت نامه حضرت زهرا (س) عنوان داشت: در این فراز می گوییم ای حضرت زهرا ما گمان می کنیم شما را دوست داریم و در این دوست داشتن صادق هستیم و بر آن چه پدرت آورده است، صابریم.
وی با بیان این که در این فراز آمده است که ما خیال می‌کنیم در خط شماییم، با طرح این سوال که ما امروز باید صبر کننده بر چه باشیم، عنوان داشت: این فراز ها را دقت کنید و در گفتار نامزدهای انتخاباتی دقت کنید که چه می گویند و این ها را با هم مقایسه کنید.
انقلاب ما برای سیر شدن شکم، دلار ارز مرجع و پسته و پراید ارزان نیست
کوچک زاده با بیان این که آن چه پدر حضرت زهرا (س) آورده است، همان قرآن و اهل بیت اوست در کلامی کنایه آمیز عنوان داشت: در فضای فعلی مسابقه صبر بر آن چیزی است که پدرت آورده است اما ما می‌خواهیم در رفاه صبر کنیم و حوصله پهلوی شکسته نداریم که با این تفکر، همه انقلاب برای سیر شدن شکم، دلار ارز مرجع، پسته کیلویی شش هزار تومان و پراید ارزان بوده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در تمام این انتخابات‌ها مسابقه است تا افراد خود را به امام و رهبر جامعه بچسبانند و مثلاً عنوان کردند که فلان فرد 8 سال نخست وزیر امام بوده است در حالی که امام تنها یک نخست وزیر بیشتر انتخاب نکرد و همان را هم بعداً گفت والله من راضی به این انتخاب نبودم.
وی با بیانی طنزگونه با بیان این که جز همسر و فرزندان من کسی به من نگفت برو نامزد شو اگر افراد دیگری هم می گفتند و  من احساس تکلیف می کردم و نامزد می شدم عنوان داشت: اگر من نامزد می‌شدم به مردم می‌گفتم مردم شما مستحق سیلی خوردن هستید اگر بخواهید بر آن چه حضرت رسول آورده است، صبور باشید.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به فرمایشات امام در پذیرش قطع‌نامه در انتقاد از موسوی که گفته بود ما با همه دنیا مشکل داریم و من با تمام ملل روابط سیاسی خوبی برقرار خواهم کرد، ابراز داشت: آقای نامزد چرا حرف شبهه ناک می‌زنید؟ ما کی با دنیا مشکل داشته ایم؟ این ها هستند که دست از سر ما برنمیدارند و ناوهایشان در خلیج فارس گویای همین است.
وی با انتقاد از شعارهای کروبی در خصوص وضعیت اقتصادی و قیمت گوجه فرنگی و اقلام خاص تأکید داشت: دادن این شعارها به این معنی است که این همه تبعیدها و شهادت آیت الله سعیدی ها و بهشتی ها و مفتح ها برای این بوده است که قیمت گوجه فرنگی پایین بیاید.
امروز می خواهند اسراییل را هم تطهیر کنند
کوچک زاده از شعار انتخاباتی موسوی در خصوص اسراییل که گفته بود ما با اسراییل مشکلی نداریم انتقاد کرد و تأکید کرد: از اسراییل حرام زاده‌تر و نامشروع‌تر نیست و امروز می‌خواهند اسراییل را هم تطهیر کنند!
 وی افزود: ما در برابر جنایاتی که اسراییل در سوریه انجام می‌دهد، مسؤولیم ولی الان میان سیاسیون  بحث است که آیا در این خصوص دخالت کنیم یا نه!
چرا حرف های امام  (ره) را به مردم نمی گویند؟
این نماینده مجلس نهم با اشاره به فرمایش امام (ره) مبنی بر این که اگر امر دایر بر این شود که شکم ما سیر شود و آبرویمان حفظ شود، ما ترجیح می دهیم شکم ما گرسنه بماند و آبرومان حفظ شود، از شعارهای صرفا اقتصادی نامزدهای انتخاباتی انتقاد کرد و گفت: چرا از این حرف ها به مردم نمی‌زنید و اینها را به گوش مردم نمی رسانید؟
وی در پاسخ به اعتراض دانشجویی که قرار بود نامی از کسی برده نشود، عنوان داشت: بله قرار بود نام آدمی را نبرم ولی من کسانی که چنان خیانتی را که در طول تاریخ انقلاب به خون سیصد هزار شهید و به این مردم و انقلاب کرده اند، من این ها را داخل آدم نمی دانم.
کوچک زاده از تلاش‌هایی که در تطهیر عوامل و سران فتنه شدت گرفته است انتقاد کرد و با بیانی کنایه آمیز ادامه داد: کروبی عنوان می‌کند من حکم‌هایی از امام دارم که هیچ کس ندارد، با این حساب حتما حکم گرفتن پول از شهرام جزایری را هم از امام دارید؟
برای شناخت نامزدهای انتخاباتی، حرف های آن ها را با حرف های امام مقایسه کنید و گفته های امام را معیار قرار دهید
این استاد دانشگاه با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر این که مسؤولین ما باید بدانند انقلاب ما محدود به مرزهای ایران نیست عنوان داشت: برای شناخت نامزدهای انتخاباتی، حرف‌های آنها را با حرف‌های امام مقایسه کنید و گفته های امام را معیار قرار دهید.
نماینده مجلس نهم پس از اشاره به شعار های اقتصادی کروبی در انتخابات گذشته، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر این که مسائل مادی و اقتصادی اگر لحظه‌ای مسؤولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند غافل کند، خطای بزرگی است، تأکید داشت: البته امام می‌گوید باید دولت جمهوری اسلامی تمام توان و سعی خود را در اداره هر چه بیشتر و بهتر مردم به کار بگیرند اما این که شعارهای انتخاباتی نامزدها صرفا حول مباحث اقتصادی شده است، درست نیست.
پایه ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام، فشار و سختی گرسنگی و شهادت را به همراه دارد
وی در ادامه افزود: آن چه امام در حوزه مشکلات اقتصادی گفته این است که چه کسی است که نداند مردم عزیز ما در سختی هستند و گرانی و کمبود بر طبقه مستضعف فشار می آورد و کسی هم نیست که نداند پشت کردن به قدرت های امروز و پایه ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام فشار و سختی گرسنگی و شهادت را به همراه دارد، اما آیا این ها امروز برای مردم نقل می شود؟
کوچک زاده، پس از اشاره به خطبه شقشقیه امیرمومنان (ع) و تأکید بر این جمله از آن که «اگر نبود عهدی که خدا از عالمان گرفته است که در برابر شکمبارگی ظالمان بایستند» و با اشاره به فرمایش حضرت امیر که فرمودند «والله اگر بیت المال را کابین زنانتان کرده باشید، از شما باز خواهم ستاند»، گفت: وقتی ماجرای زمین دارانی را در لواسانات به آقای شاهرودی گفتیم که اینها زمانی که در دولت بودند در قالب طرح طوبی چند هکتار چند هکتار زمین‌های مرغوب لواسانات به اینها بخشیده شده، آقای شاهرودی گفت این ها سند دارند.
وی با انتقاد از عملکرد مسؤولین در پس گرفتن این زمین ها اظهار داشت: چرا این ها را از این ها نمی گیرند و اگر نمی توانند پس بگیرند، چرا اعلام نمی کنند ما بیشتر از این عرضه نداریم.
این نماینده مجلس با بیان این که وقتی این تناقض ها در جامعه هست طبیعی است که دختران ما بدحجاب می شوند و پسران ما موسیقی هایشان را بلند می کنند تصریح کرد: اسلام این نیست که تو در موضع مسؤول در حکومت اسلامی هر چه خواستی مشق کنی، مردم با دیدن این تناقض ها دلسرد می‌شوند.
کوچک زاده با تأکید بر این که مردم از گرانی نیست که ناراحتند، در مقام توبیخ زمین دارانی که در هیئت حاکمه هستند، گفت: جوانان ما برای اداره زمین یک هکتاری شان هزار مشکل دارند و تو هزار هکتار زمین برای کشاورزی کردن داری در حالی که در هیئت حاکمه نیز هستی؟ از هیئت حاکمه بیرون بروید ای کسانی که مرفه اید و سیر!
مردم از بی اعتدالی ‌ها و تناقض ‌گویی ‌ها خسته شده‌اند
نماینده مجلس نهم تصریح کرد: امروز جامعه با دیدن این مسائل به تناقض رسیده است و مردم که شریک دولت و نظام هستند از بی اعتدالی ‌ها و تناقض ‌گویی ‌ها خسته شده‌اند.
وی با بیان این که  باید مردم را شریک قرار داد و هیچ کار مشکلی بدون جلب حمایت مردم حل نمی‌شود، عنوان داشت: جلب مشارکت مردم به این است که شریک های بالایی کم تر از شریک های پایینی بخورند و امام نیز با همین سبک زندگی توانست جنگ را اداره کند و اگر چنین رویه اشتباهی ادامه پیدا کند باید منتظر باشیم که مشارکت مردم در انتخابات به زیر 50 درصد برسد.
آقای هاشمی باید در ماجرای فتنه روشنگری می کرد
کوچک زاده در انتقاد به آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان داشت: دعوای ما با آقای هاشمی این است که ما به اقای هاشمی می گوییم شما بعد از فتنه امدی یک خطبه خواندی به روایتی اشاره کردی که پیامبر به امیرمومنان گفت اگر مردم تو را نخواستند خلافت را رها کن و من از گفتن این روایت در آن شرایط، این را می فهمم که آقا سیدعلی مردم تو را نمی خواهند رها کن برو!
وی با بیان این که حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات نشان دهنده این بود که مردم خواهان ولایت فقیه هستند ادامه داد: اگر این چنین هم می شد که مردم رهبر را نمی‌خواستند وظیفه آقای هاشمی این نبود و این جاست که ندای این عمار در می آید!
کوچک زاده افزود: آقای هاشمی باید می آمدی و می گفتی این ها همان هایی هستند که قانون قصاص را قبول نداشتند و فلان سوابق را در گذشته داشته اند و مانند عمار در مورد سران فتنه روشنگری می کردی!
این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسیده بود نظر شما در خصوص تأیید یا رد صلاحیت آقای خاتمی توسط شورای نگهبان چیست، گفت: ما قانون داریم و هر کس را شورای نگهبان پذیرفت، قم و مشهد هم باید بپذیرد و هر کس را که رد کرد، قم و مشهد هم باید بپذیرد.
سوء مدیریت در جامعه به یک اصل تبدیل شده است
وی در پاسخ به این سوال که آیا معضلات اقتصادی فعلی جامعه صرفاً نتیجه تحریم ‌ها است، اظهار داشت: ما مشکل خطای محاسباتی داشتیم و سوء مدیریت در جامعه به یک اصل تبدیل شده است و نباید بگوییم فقط  تحریم ها موجب مشکلات و معضلات جامعه شده است و برای حل این مشکلات باید به قانون عمل کرد و اجرای درست قانون مشکلات را برطرف خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر این که علت جدا شدن شما از جبهه پایداری چه بوده است اظهار داشت: من زمانی عضو هیئت موسس جبهه پایداری بودم و زمانی هم کنار کشیدم ولی این به این معنی نیست که این جبهه را قبول ندارم و به نظر من این جبهه نزدیک ترین تفکرات را به اندیشه و آرمان های انقلاب دارند.
جبهه پایداری به دو طیف تهران و قم منشعب نشده است
کوچک زاده در خصوص این که آیا جبهه پایداری به دو طیف تهران و قم منشعب شده است، گفت: این حرف ها از آن جایی شروع شد که رسایی و کوچک زاده از جبهه پایداری در آمدند در حالی که من به خاطر تفاوت نگاه در اجراییات با برخی دوستان در جبهه پایداری، برای بقای جبهه پایداری از آن خارج شدم ولی همچنان آن را قبول دارم.
مشایی به من گفته است قصد نامزد شدن ندارد
نماینده مجلس نهم در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص کاندیدای دولت در انتخابات ریاست جمهوری آینده چیست، گفت: من خودم  در سفر اندونزی که 4 ماه پیش با رییس جمهور و آقای مشایی رفتم از آقای مشایی در خصوص نامزد شدن او پرسیدم، او گفت نه من بر این کار اصراری ندارم اما آقای احمدی نژاد اصرار داشتند که او نیز دیگر اصرار ندارد.
وی در پاسخ به این سؤال که علت اصرار احمدی ‌نژاد به حضور مشایی در انتخابات چیست، با تأکید بر این که نباید همه چیز را با مشایی سنجید، بیان داشت: بنده نمی‌گویم با مشایی موافق یا مخالف هستم، مشایی هم یک شخص عادی است و نباید او را بزرگ کنیم، بنده از اقدامات آقای احمدی‌ نژاد در این خصوص اصلاً راضی نیستم و حرف های رییس جمهور را در این خصوص قبول ندارم.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به این سؤال که نقاط ضعف و قوت دولت فعلی را در چه می‌ بینید، اظهار داشت: با توجه به این که مقام معظم رهبری هم تأکید داشتند که دولت‌های پیش از دولت فعلی، از ریل منحرف شده بودند و این دولت آن را به ریل برگرداند، معتقدم نباید همه چیز را سیاه دید و با لحاظ نقاط ضعف دولت، دستاوردهای آن را نادیده گرفت.
وی در پایان در ارزیابی خود از نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: نامزدها باید زیارت نامه حضرت زهرا (س) و سفارشات و سیره امام (ره) را الگو قرار دهند و نباید به دنبال زرنگ‌بازی ‌ها و بازی ‌های سیاسی باشند و مانند برخی که گفتند "اگر رهبری بگوید می‌آیم"، نباشند./959/گ503/ص
ارسال نظرات