۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۶۵۲۳۵
بازرس جنایات جنگی سازمان ملل:

شورشیان از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند

خبرگزاری رسا _ تحقیقات بازرسان جنایات جنگی سازمان ملل، نشان می دهد که شورشیان مسلح سوریه از سلاح های شیمیایی علیه مردم استفاده کرده اند.
شورشیان از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در حالی که مخالفان دولت قانونی سوریه، خصوصا ترکیه و آمریکا بارها سوریه را متهم کرده اند که از سلاح شیمیایی استفاده می کند، اما براساس بازرسی های سازمان ملل مشخص شده است که شورشیان مسلحی که توسط ترکیه، عربستان و قطر تجهیز تسلیحاتی می شوند، از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.
شبکه بی بی سی در همین خصوص گفت: یکی از بازرسان سازمان ملل متحد گفته است که شواهد بدست آمده از آسیب دیدگان درگیری های سوریه نشان می دهد که احتمالا این مخالفان دولت سوریه بوده اند که از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.


کارلادل پونته، بازرس جنایات جنگی سازمان ملل متحد در خصوص تحقیقات انجام شده از سوی گروهش گفت: کمیسیون ما مستقیما در مورد سلاح های شیمیایی تحقیق نمی کند اما در جریان تحقیق هایمان در مورد جرایم علیه بشریت و جنایات جنگی با جمع آوری گفته های شاهدان عینی، شواهدی بدست آوردیم که ظاهرا از گازهای شیمیایی و بویژه گاز اعصاب استفاده شده است و این مخالفان بوده اند که از این سلاح ها استفاده کرده اند.
وی در انتها خاطر نشان ساخت که هیچ نشانه ای در دست نداریم که نشان دهد دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.
گفتنی است هنوز به طور کامل مشخص نیست که شورشیان مسلح سوریه چگونه به سلاح های شیمیایی دست پیدا کرده اند، اما به گفته کارشناسان این سلاح ها از مرز ترکیه وارد سوریه شده و در اختیار شورشیان قرار گرفته است./1415/9161/خ

ارسال نظرات