۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۶۵۰۶۱
رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس:

سکوت علمای جهان اسلام درباره وقایع سوریه تعجب برانگیز است

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس بر ضرورت موضع گیری علمای اسلام نسبت به اقدام ضد دینی تروریست ها در سوریه تأکید کرد.
يوسفيان، نماينده آمل در مجلس

عزت الله یوسفیان ملا، رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که در کشورهای عربی با وجود این که خود را متولی حرمین شریفین می دانند و آثار اولیا و انبیای ما در سرزمین آنان قرار دارد اما حق مطلب را در این راستا ادا نمی کنند، گفت: حجربن عدی و بسیاری از بزرگان از کسانی هستند که در تاریخ دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارند.


عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ادامه داد: اگر اینان که مدعی هستند نتوانند جایگاه بزرگان را حفظ کنند واقعا در این که آنان امین در نگه داری باشند جای تردید خواهد بود.


یوسفیان ملا گفت: تاریخ مجسم اسلام در کشورهای عربی وجود دارد که انتظار می رود تا به خوبی از آن حفظ و نگه داری کنند.


نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سکوت علمای جهان اسلام پیرامون وقایع سوریه تعجب برانگیز است، ادامه داد: جای تعجب دارد که علمای جهان اسلام هم چون مراجعین ما موضع گیری پیرامون وقایع اخیر نداشته اند.

 

وی ادامه داد: در مدینه النبی و حتی مکه بسیاری از آثار تاریخی اسلام مثل کوی بنی هاشم و قبرستان بقیع هر ساله به بهانه هایی مثل شهرسازی اتفاقاتی در آن می افتد که قابل قبول نیست.

 

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس تاکید کرد: جهان اسلام باید یکپارچه نسبت به این مسائل عکس العمل نشان دهند و جمعیت میلیاردی مسلمانان اعتراض کنند./950/ت302/ج

ارسال نظرات