۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۶۴۹۱۸

انتقاد از پهبادها به سنای آمریکا رسید

خبرگزاری رسا _ پهباد های آمریکایی، هدفی را که پیکار جویان خشن از رسیدن به آن باز مانده بودند در یک لحظه محقق می سازند.
انتقاد از پهبادها به سنای آمریکا رسید

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به بررسی نشست کمسیون قضایی مجلس سنای آمریکا در خصوص بررسی حملات و عملیات های هواپیماهای بدون سرنشین، پرداخت و گفت: هرچند هدف این هواپیماها عوامل مرتبط با القاعده بوده اند، اما غیرنظامیان زیادی هم در این حمله ها جان خود را از دست داده اند که به افزایش انتقادها از این تاکتیک نظامی منجر شده است.


گفتنی است یک فعال سیاسی یمنی که در این نشست شرکت کرده بود، ضمن انتقاد از عملکرد این پهباد ها گفت: با حمله هوایی پهباد های آمریکایی به مناطق مسکونی، هدفی را که پیکار جویان خشن از رسیدن به آن باز مانده بودند در یک لحظه محقق شده است و خشم عمیقی را نسبت به آمریکایی ها موجب شده است.

وی سپس گفت: در یکی از حملات هوایی پهباد های آمریکایی، 40 نفر کشته شدند که در بین آنها چند زن باردار هم بوده اند که هیچ ارتباطی با القاعده نداشته اند، اما آمریکا پس از این حملات حتی یک عذر خواهی هم نکرده است.


در اولین جلسه کمسیون قضایی مجلس سنای آمریکا، که توسط یک سناتور دموکرات به نام ریچارد دوربین برگزار شده بود، نماینده ای از سوی دولت، شرکت نکرده بود که همین امر سبب شد تا این سناتور دموکرات اعتراض خود را بیان نماید
./1415/9161/خ

ارسال نظرات