۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۶۴۷۴۸
امروز انجام می‌پذیرد؛

تعطیلی دروس حوزه های علمیه کشور در اعتراض به هتک حرمت آرامگاه صحابی پیامبر

خبرگزاری رسا ـ در پی هتک حرمت مرقد مطهر حجر بن عدی، صحابی رسول اکرم(ص) و یار با وفای امیرمؤمنان(ع) در سوریه به دست وهابیان سلفی، دروس حوزه های علمیه سراسر کشور تعطیل و تجمع اعتراض آمیزی در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار می شود.
تخريب قبر حجر بن عدي در سوريه2

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مدیریت حوزه های علمیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی هتک حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم(ص) و یار باوفای امیرمؤمنان (ع)، حجر بن عدی و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران سلفی، بر اساس نظر مراجع عظام تقلید، در محکومیت این جنایت ددمنشانه، امروز 14 اردیبهشت ماه دروس حوزه های علمیه سراسر کشور تعطیل و طلاب و فضلای حوزه ساعت 11 صبح با شرکت در تجمع اعتراض آمیزی در مدرسه علمیه فیضیه قم، این عمل ننگین و وحشیانه را محکوم می کنند.
در این تجمع اعتراض آمیز که با حضور علما، فضلاء، مدیران حوزوی، اساتید و طلاب برگزار می شود، آیت الله استادی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به ایراد سخن خواهد پرداخت.
گفتنی است؛ آرامگاه "حجر بن عدی" در منطقه "مرج" در حومه منطقه "الغوطه" در اطراف دمشق قرار دارد که عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در شنیع ترین اقدام هتاکانه خود با هدف دامن زدن به آتش تفرقه بین مسلمانان با حمله به مرقد مطهر این صحابی پیامبر (ص) و تخریب ضریح و نبش قبر آن پیکر او را بیرون کشیده و با خود به سرقت بردند.

قابل ذکر است "حجر بن عدی" به همراه فرزندش و 11 تن از یاران و همراهانش، در زمان حکومت بنی امیه با أمیرمؤمنان علی علیه السلام بیعت کردند از همین رو "معاویه بن أبی سفیان" فورا دستور قتل آنان را صادر کرد./916/د102/ع

ارسال نظرات