۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۶۴۵۱۷
معاون فرهنگی سازمان اوقاف:

مهدویت هویت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شرفخانی، هویت شیعه را مهدویت عنوان کرد و گفت: وقف مهدویت از عرصه های وقف است که کمتر به آن توجه شده است.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شوشتر، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور، پیش از ظهر امروز در کنگره ملی مهدویت که در بقعه صاحب الزمان شوشتر برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره ائمه معصومین در شهرستان های مختلف کشور اظهار داشت: کنگره هایی با هدف ترویج سیره ائمه معصومین بیش از سه سال است که در استان های مختلف برگزار می شود.

وی با بیان این که سال گذشته 17 کنگره در 17 استان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این کنگره ها درباره سیره ائمه اطهار با نگاه ترویجی و تبلیغی برگزار شد که تاکنون بیش از هزاران مقاله به این کنگره ها ارسال شده است که این نشان دهنده سطح بالای علمی آنها است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به مسأله وقف از سنت های حسنه دین اسلام اشاره کرد و افزود: وقف از احکام الهی و نعمتی است که خداوند به انسان عطا کرده است.

حجت الاسلام شرفخانی وقف را پل ارتباطی انسان پس از مرگ با دنیا عنوان کرد و گفت: وقف سبب جاودان ماندن نام انسان می شود.

وی با بیان این که پس از مرگ انسان، ایتام و نیازمندان از اموال او بهره مند می شوند، ابراز داشت: یکی از عرصه های مهم وقف، وقف مهدوی است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اهدای مال از سوی مؤمنان در راستای حاکمیت عدل و عدالت مهدی موعود(عج) را کاری بسیار پسندیده عنوان کرد و گفت: وقف مهدوی عرصه ای است که بسیار کم مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام شرفخانی اهدا کتاب درباره مهدویت به کتابخانه ها را نمونه ای ساده درباره وقف مهدوی دانست و گفت: انسان باید اعمال خود را به سوی مهدویت سوق دهد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مهدویت را هویت شیعه دانست و گفت: مهدویت ابعاد مختلفی دارد که از جمله آن می توان به اقتصاد مهدوی اشاره کرد.

وی با تأکید بر فعالیت بیش از پیش نسبت به ترویج فرهنگ مهدوی خاطر نشان کرد: نهادهای فرهنگی باید نسبت به اقدام ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنند./9464/پ202/غ

ارسال نظرات