۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۶۳۸۷۳
باهنر خبر داد؛

کارت زرد و قرمز شورای نگهبان به برخی کاندیداها

خبرگزاری رسا ـ باهنر از کارت زرد و قرمز شورای نگهبان قانون اساسی به برخی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد رضا باهنر، امروز در جلسه پرسش و پاسخ که با حضور جمعی از طلاب و روحانیان در حوزه علمیه سعادتیه ساری برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آقا هاشمی در انتخابات حضور می یابد، گفت:  تا آنجایی که اطلاع دارم آقای هاشمی گفته است من نمی آیم، اما برخی اطرافیان او به شدت تلاش می کنند که وی برای حضور در میدان قانع کنند؛ بنده به عنوان نظر شخصی خودم صلاح نمی دانم آقای هاشمی در انتخابات حضور پیدا کنند.

 

باهنر در پاسخ به سؤال یک روحانی در خصوص سخنان تهدید آمیز احمدی نژاد در سفرهای اخیر استانی ، گفت: این رفتار آقای احمدی نژاد طبیعی نیست، هفت سال و هشت ماه از دولت آقای احمدی نژاد سپری شده و تنها کمتر از چند ماه بیشتر به عمر دولت وی نمانده و اگر وی ادعا می کند پرونده ای در اختیار دارد باید رو کند.

 

رفتار تهدید آمیز در شأن یک رییس جمهور نیست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر احمدی نژاد پرونده ای از فساد اقتصادی فردی در اختیار دارد و مطرح نمی کند خودش مجرم است و اگر چیزی از کسی دارد باید به مجامع ذیربط معرفی کند در غیر این صورت در شأن یک رییس جمهور نیست که این گونه رفتار کند.

 

باهنر در ادامه همچنین در پاسخ به سؤال یک طلبه که نظر وی را درباره موسوی و کروبی پرسید، گفت: این آقایان ظلم سنگینی را علیه انقلاب، نظام و اسلام وارد کردند و باید جبران و از ملت عذرخواهی کنند؛ این آقایان فساد و فتنه سنگینی را در کشورمان راه انداختند.

 

نایب رییس مجلس در خصوص مسائل بانکی و موضوع ربا در سیستم بانکی، گفت: قوانین و مقررات بانکی در کشورمان باید منطبق با احکام دینی و به ویژه منطبق بر فتواهای مقام معظم رهبری باشد.

 

باهنر همچنین در خصوص تعدد کاندیداهای اصولگرا در عرصه انتخابات، گفت: همه افرادی که در این عرصه اعلام آمادگی کردند ادعای اصلح بودن دارند و این افراد نیز از لحاظ  مواضع اصولگرایی فرقی با هم ندارند.

مشایی نفر اول احمدی نژاد در انتخابات است

وی همچنین در خصوص کاندیدای مورد نظر دولت نیز گفت: آقای مشایی نفر اول آقای رییس جمهور در انتخابات خواهد بود و البته اگر این فرد نشد، رییس جمهور به حتم افراد دیگری را نیز دارد.

 

باهنر با بیان این که اگر جای آقای احمدی نژاد بودم در این خصوص پنج سال پیش ناامید می شدم، افزود: اما وی همچنان بر این مسأله اصرار دارد.

ضرورت مدیریت واحد در اردوگاه اصولگرایان

وی با بیان این که ما دو پیشنهاد به گروهای اصولگرا داشتیم، گفت: یکی از این پیشنهادات رسیدن به مدیریت واحد است که این مدیریت واحد لزوماً کاندیدای واحد نیست، بلکه از میان گروه های اصولگرا یک نفر به عنوان کاندیدای واحد وارد صحنه شود.

تابع جامعتین هستیم

باهنر با بیان این که ما در صحنه های مختلف انقلاب در زیر سایه روحانیت حرکت کردیم، ادامه داد: در حال حاضر نیز ما تابع نظر جامعیتن خواهیم بود. تاکنون صحبت هایی با جامعه مدرسین و جامعه روحانیت در این خصوص داشتیم،خوشبختانه آقایان نیز رسیدن به وحدت در میان اصولگرایان را مورد تأیید قرار داده اند.

کارت زرد و قرمز شورای نگهبان به برخی کاندیداها

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شورای محترم نگهبان نیز به صورت غیر رسمی وارد بررسی افراد شده و به برخی ها نیز کارت زرد و قرمز داده و تا قبل از ثبت نام نیز خواهد داد، گفت: این اقدام نیز خوب است، چون اوضاع را سامان خواهد داد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که محبوبیت احمدی نژاد در بین عموم مردم کاهش یافته است، گفت: میزان حضور مردم در سفر به اصفهان و نیز عدم حضور علمای اصفهان در مراسم از استقبال از احمدی نژاد بیان کننده این مسأله است؛ این ریزش ها از زمانی آغاز شد که آثای احمدی نژاد در برابر نظر صریح رهبری ده روز خانه نشین شد./950/پ201/ج

ارسال نظرات