۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۶۳۲۶۱
آیت الله نورمفیدی:

زائران خانه خدا پیام رسان انقلاب اسلامی باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که حج تقویت دین خدا است، بیان داشت: این سفر الهی نصیب هر کس نمی شود و زائران ایران اسلامی باید تلاش کنند که پیام رسان تشیع و انقلاب اسلامی به دیگر مردم جهان باشند.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار کارگزاران حج در استان  با بیان این که سفر حج بهترین فرصت برای خودسازی است، گفت: خودسازی برای کارگزاران حج اولویت دارد.

 

وی با بیان این که کارگزاران حج بعد از خودسازی باید به فکر ساختن دیگران باشند، افزود: باید از همه ظرفیت های معنوی حج به منظور ساخت درون بهره گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که بالاترین سرمایه، رابطه خوب انسان با پروردگار است، خاطرنشان کرد: کشانده شدن به این سمت سرمایه های دیگری را نصیب انسان مؤمن می کند.

 

وی با بیان این که حج، سفری باعظمت، باشکوه، شیرین و به یاد ماندنی است، گفت: خانه خدا مکان تطهیر دل است و دل مؤمنان مسلمان باید در بیت خدا پاک شده و از همه چیز کنده شود و مدیران حج باید نسبت به بیان ادعیه‌ها تلاش کنند و توجهات زائران را به سوی آن مقصد اصلی برسانند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که رابطه‌ای بین ما و خانه خدا وجود دارد و آن رابطه، رابطه ای محکم است، به مدیران کاروان های حج توصیه کرد: وظیفه مدیر تنها جابه جایی و تهیه غذا و مکان حجاج نیست بلکه ایجاد رابطه بین زائران و حجاج بیت الله الحرام با خانه خدا است.

 

وی با بیان این که حج تقویت دین خدا است، بیان داشت: این سفر الهی نصیب هر کس نمی شود و زائران ایران اسلامی باید تلاش کنند که پیام رسان تشیع و انقلاب اسلامی به دیگر مردم جهان باشند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بیت خدا نه تنها برای مسلمانان بلکه برای بشریت مهم است، افزود: مراسم عبودیت میلیون ها انسان در لباس واحد و یک شکل و جهت واحد در مقابل خدا در مقابل چشم همه جهانیان منعکس می شود.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: مشاهده عبودیت، خضوع و خشوع مسلمانان در مقابل خداوند بر روی هر مسلمانی اثرگذار بوده و سبب تقویت ایمان آنان می شود و ما مسلمانان احساس شکوه و عظمت می کنیم وقتی می بینیم دنیا از این امتیاز بی بهره است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خدمت به زائران حرم امن الهی و حرم پیامبر گرامی اسلام (ص) در صورتی که رنگ و بوی الهی داشته باشد بهترین اعمال است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که این فضا جاذبه خاصی برای انسان دارد، تاکید کرد: کارگزاران حج باید از این توفیق قبل از خدمت به زائران بهره ببرند. به گفته وی، همه انسان ها روزی از این دنیا می روند و آنچه که در این دنیا می گذرد و یا نصیب انسان می شود اگر رنگ و بوی الهی نداشته باشد به درد انسان نمی خورند.

 

امام جمعه گرگان بر خوش رفتاری با زائران تأکید کرد و گفت: در دنیا باید به گونه ای زندگی کنیم که هنگام مرگ دغدغه و اضطراب نداشته باشیم./950/پ203/س

ارسال نظرات