۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۶۲۸۶۴
آیت‌الله علوی گرگانی:

واعظ درونی انسان را از غفلت دور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی گفت: واعظ درونی سبب می‌شود که انسان همیشه اعمال و رفتار خود را محاسبه کرده و از غفلت دوی کند.
2/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مسؤولان سپاه صاحب‌الزمان اصفهان، گفت: عمل به دستورات ائمه اطهار(ع) موجب سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.
وی با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) اهل ایمان را نیازمند سه امر دانست و ابراز کرد: انسان مؤمن باید در زندگی توفیق را از سوی خدا بخواهد و در انجام همه امور خدا را مد نظر قرار دهد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه دومین امر مورد نیاز مؤمن را واعظ درونی ذکر کرد و اظهار داشت: این کار سبب می‌شود که انسان همیشه اعمال خود را محاسبه کرده و از غفلت دوری کند.
آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه به کلام بزرگان دینی و مراجع تقلید تأکید کرد و گفت: سومین امر مورد نیاز مؤمن توجه به گوینده حرف حق و پیاده کردن رهنمودهای او در زندگی است.
وی با اشاره به آیات قرآن بر لزوم تبعیت از خدا و فرستادگان خدا تأکید و ابراز کرد: یکی از نشانه‌های اهل ایمان فرق نگذاشتن میان فرستاده‌های الهی است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بیان داشت: در روایات آمده انسان باید به دستورات الهی توجه کند و فقط آنچه را به نفع اوست انجام ندهد و به همه دستورات الهی اهتمام داشته باشد.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که خدا بنا ندارد علت همه چیز را بیان کند، گفت: برخی از چیزها تعبدی است و انسان باید آنها را با جان و دل قبول کند و در برخی از موارد نیز خداوند علت‌ها را بیان نکرده تا بندگان را امتحان کند.
وی تبعیت از خدا و ائمه اطهار(ع) را جزو نشانه‌های مؤمنان خواند و اظهار کرد: کسانی که از ائمه معصومان(ع) تبیعیت می‌کنند دارای اجر و پاداش الهی نزد پروردگار هستند./927/پ202/ج 
ارسال نظرات