۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۶۲۶۰۴
مدیر مدرسه علمیه امام القائم:

یاد خدا و عاقبت نگری از راههای ترک دروغ است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران اعتقاد به گناه بودن دروغ و توجه به بی‌اعتباری دروغگو در جامعه را از جمله راهکارهای ترک دروغ دانست و گفت: برای ترک دروغ باید ذکر خدا را بگوییم، با قرآن انس بگیریم، از عاقبت آن بترسیم و از کسانی که خواستند دروغ بگویند تا به جایی برسند اما رسوا شدند عبرت بگیریم.
حجت الاسلام سيد مجتبي بدري

حجت‌الاسلام سید مجتبی بدری، مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که افراد دروغگو در جامعه اعتبار ندارند و حتی خانواده و فرزندانشان هم به آنها اعتماد ندارند، ابراز داشت: با توجه به آیات و روایات دروغ گفتن در فقه ما‌ حتی به شوخی هم حرام است.

وی اظهار داشت: فقها دروغ گفتن را تنها در اصلاح ذات‌البین،‌ به هم نخوردن روابط زن و شوهر و در میدان جنگ و در مقابل دشمن جایز دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام بدری با بیان این‌که کسی را که یک‌ مرتبه دروغ گفته باشد نمی‌توان دروغگو نامید، ابراز کرد: دروغ ممکن است هم با زبان گفته شود و هم در نامه و کتاب نوشته شود و یا در فیلم‌ها و اشاره‌ها ممکن است صدق کند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) زبان را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به انسان دانست و با اشاره به این‌که  دروغ یکی از آفات زبان است ، بیان داشت: خود دروغ هم آفاتی دارد به‌طوریکه با دروغ می‌توان جامعه‌ای را به هم ریخت و حیثیت دیگران را به باد داد.

وی قتل و از هم پاشیده شدن خانواده‌ را از دیگر آفات دروغ عنوان کرد و گفت: در بین ما ایرانی‌ها دروغ‌های جدی رواج ندارد اما به شوخی دروغ گفتن بین ما بسیار رواج دارد که رفتار شایسته ای نیست.

حجت‌الاسلام بدری اظهار داشت: در قرآن و لسان ائمه معصومین(ع) دروغ را از گناهان کبیره دانسته و وعده آتش را برای آن داده‌اند.

این استاد حوزه علمیه اعتقاد به گناه بودن دروغ و توجه به بی‌اعتباری دروغگو در جامعه را از جمله راهکارهای ترک دروغ دانست و ابراز داشت: برای ترک دروغ همچنین باید ذکر خدا را بگوییم، با قرآن انس بگیریم، از عاقبت آن بترسیم و از کسانی که خواستند دروغ بگویند تا به جایی برسند اما رسوا شدند، عبرت بگیریم.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) بیان منافع راستگویی را موجب تشویق به آن دانست و با تأکید بر این‌که آیات و روایات ما را وادار به صداقت کرده است، گفت: اگر کسی می‌خواهد در دنیا و آخرت نجات پیدا کند باید راست بگوید و اگر فرزندان از ابتدا ببینند که پدر و مادر، مدیران مدارس و معلمان راست می‌گویند، آنها هم دیگر دروغ نمی‌گویند./9595/ت302/ع

ارسال نظرات