۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۶۲۳۴۴
در مشهد؛

اختتامیه جشنواره قرآنی پیشواز سفر نوروزی رهبر انقلاب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ برگزیدگان سومین جشنواره قرآنی «میعاد» در مشهد معرفی شدند.
اختتامیه جشنواره قرآنی پیشواز سفر نوروزی رهبر انقلاب برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه سومین دوره جشنواره قرآنی ویژه پیشواز سفر نوروزی رهبر معظم انقلاب به مشهد با عنوان «میعاد»، شب گذشته در محل مسجد آیت الله فقیه سبزواری برگزار شد.

 

در این مراسم که با قرائت قاریان بین المللی و حضور پر شور مردم همراه بود، حجت الاسلام ابوالحسن ایزدخواه، عضو اتاق فکر تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: قرآن به معنای خواندن است اما نه خواندن ظاهر الفاظ آن؛ چرا که اگر اینگونه بود قرآن برخی خوانندگان خود را لعن نمی کرد.

 

وی افزود: قرآن در واقع، از مقوله لفظ نیست و خداوند به لطف خود و برای فهم بشر آن را در قالب الفاظ برای ما نازل کرده است.

 

حجت الاسلام ایزدخواه اظهار داشت: اصل عالم هستی، اثبات و درک یک معنا به نام قرآن است که بشر اگر آن را دریابد به رشد و تعالی می رسد،  تا این حد میان عقل و دل بلاتکلیف و حیران نمی ماند و روز به روز بر آسیب های اجتماعی افزوده نمی شود.

 

این کارشناس مذهبی صداوسیمای خراسان رضوی تصریح کرد: معانی پنج گانه قرآن کریم عبارتند از این که ما صاحب داریم، صاحب ما، ما را دوست دارد، قدرتی به نام اختیار داریم و دشمنی به نام شیطان و دنیا نسبت به خوبی و بدی ما بی تفاوت نیست.

 

وی با بیان این که آینده قابل پیش بینی نیست اما قابل ساختن است، ابراز داشت: باید به گونه ای رفتار و انجام وظیفه کنیم که آبرودار اهل بیت(ع) باشیم.

 

این گزارش حاکیست از میان بیش از 700 شرکت کننده در این مسابقات، علیرضا رضایی، علیرضا فرخنده، رضا حسنی، فرزانه کلالی، صدیقه توکلی، ابوالفضل علایی به ترتیب رتبه های اول رشته های قرائت موضوعی، حفظ جزء یک، قرائت تقلیدی، ترتیل، مفاهیم و نقاشی کودکان را به خود اختصاص دادند.

 

لازم به ذکر است این مسابقات به همت کانون رهپویان ولایت مسجد فقیه سبزواری هر ساله به پیشواز ورود رهبر معظم انقلاب به مشهد در ایام نوروز برگزار می شود./930/پ202/ب

ارسال نظرات