۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۶۲۲۴۸
نماینده خبرگان رهبری:

حجاج سفیران فرهنگی ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده بعثه رهبری در منطقه شمال غرب کشور گفت: مدیران کاروان ها وظیفه دارند، توصیه های ضروری و مهم را قبل از حرکت کاروان و در طول سفر به حجاج یادآوری کنند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، مسؤول دفتر بعثه رهبری در منطقه شمال غرب امروز در نشست مدیران حج تمتع سال جاری در تبریز اظهار داشت: همکاری و تعامل تمامی دست‌اندرکاران کاروان های حج لازمه تأمین رفاه و آرامش حجاج بیت الله الحرام است.


وی بر لزوم همکاری و هماهنگی مدیران کاروان های حج با سرگروه های زباندانان و رابطان قبل از موسم و در حین موسم حج خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین و مقررات خاص کشور عربستان و حساسیت هایی که وجود دارد، انتظار داریم تعامل مطلوبی میان دست‌اندرکاران امر وجود داشته باشد.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که حجاج سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در
مناسک حج هستند، گفت: مدیران کاروان ها وظیفه دارند، توصیه های ضروری و مهم را قبل از حرکت کاروان و در طول سفر به حجاج یادآوری کنند تا مشکلی برای زائران ایرانی به وجود نیاید.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار سفارش مدیران کاروان ها به حجاج در خصوص پرهیز از اسراف و بازارگردی در طول سفر شد و اظهار داشت: از دیدگاه اسلام ولیمه حج آن هم به مستحقان مستحب سفارش شده، اما نه اینکه برای هزار نفر آن هم در هتل‌های گران‌قیمت و غذاهای تشریفاتی ولیمه داده شود.


امام جمعه مراغه با انتقاد از این‌که گاهی ولیمه‌ها قداست خود را از دست داده و به چشم و هم‌چشمی تبدیل شده اند، گفت: ازروحانیان، مدیران، مداحان و تمامی دست اندرکاران کاروان های حج انتظار داریم تا اهتمام خود را برای هدایت هزینه این ولیمه‌ها به سوی نیازمندان واقعی دوچندان کنند.


همچنین حجت الاسلام رسول مشهوری، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که وظیفه اصلی این سازمان خدمت به زائران بیت الله الحرام است، اظهار داشت: امیدواریم با اجرای حج ابراهیمی بتوانیم به رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب عمل کرده و عظمت انقلاب اسلامی را در دنیا بار دیگر ثابت کنیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات