۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۶۱۶۸۳
عضو هیأت علمی دانشگاه کرمانشاه:

«خانه» در فرهنگ فاطمی کانون تربیت انسان‌های تاریخ‌ساز است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در جمع عزاداران فاطمی در مسجد جامع کرمانشاه گفت: زهرای اطهر(س) نه تنها برای زنان بلکه برای تمام بشریت کامل ترین الگوی تربیتی است.
زندگاني حضرت زهرا سلام الله عليها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام احمد خانلری، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرمانشاه، امروز در تجمع عظیم عزادارن فاطمی کرمانشاه در مسجد جامع این شهر گفت: متأسفانه چه در قبل از اسلام و چه در بعد از اسلام تا به امروز جایگاه زن دچار نوعی غفلت و مظلومیت واقع شده و هیچ گاه کمال زن به معنای حقیقی و صحیح خود تبیین نشده است.

وی ادامه داد: وجود نازنین امام عصر(عج )می فرمایند «ان لی فی ابنته رسول الله اسوه حسنه» «دختر رسول خدا (س) برای من الگویی نیکوست» کلام امام معصوم به دور از تعارف است، زمانی که  آخرین بازمانده و حجت خدا بر روی زمین این گونه در مورد جایگاه  زهرای اطهر(س) سخن می گوید حساب برای دیگران روشن است و مشخص می شود دخت نبی نه تنها برای زنان بلکه برای تمام بشریت الگویی کامل است.

حجت الاسلام خانلری تصریح کرد: بعضی اوقات این گونه تصور می شود که زنان در منازل محصور هستند و این امر مانع کمال آنهاست و مردان به دلیل حضور در اجتماع و رفت و آمد ها کامل تر هستند و متأسفانه به غلط مطرح می شود که زنان باید پابه پای مردان در جامعه حضور داشته باشند و شاغل بودن زنان امتیاز و یک نوع برتری برای آنها به حساب می آید که در پاسخ باید گفت علم و دانش صحیحی یافت نمی شود مگر در محضر و مکتب اهل بیت(ع)، آقا رسول الله پیامبر رحمت امورات زندگی امام علی(ع) و خانم فاطمه زهرا(س) این گونه تقسیم فرمودند که کارهای بیرون از خانه بر دوش حضرت امیر(ع) و امورات داخل خانه بر عهده صدیقه طاهره(س)باشد و پس از این تقسیم کار حضرت زهرا(س) فرمود: خدا می داند چقدر خوشحال شدم که پیامبر مرا از کارهای بیرون از منزل معاف کرد، این مکتب و سبک زندگی اسلامی فاطمی است.

وی افزود: در اسلام جایگاه زن بسیار مورد احترام و والا است، در تعابیر اهل بیت(ع) زن تشبیه به گل شده است و همه می دانند برای محافظت از گل و جلوگیری از پژمردگی آن باید از آن مراقبت کرد و آن را در شرایط و جایگاه مناسب نگهداری کرد، اما در نقطه مقابل زن در دنیای غرب به عنوان یک کالای تبلیغاتی و مصرفی مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

حجت الاسلام خانلری ادامه داد: رسالت اصلی زن تعلیم و تربیت فرزندان است، در خانه ای که والدین هر دو شاغل باشند و تربیت و رشد جسمی و روحی فرزند خود را به مراکز نگهداری از کودکان می سپارند و تنها برای استراحت به منزل مراجعه می کنند و خانه تنها تبدیل به یک خوابگاه می شود چگونه انتظار می رود کودکان صحیح تربیت شوند؟ خانه نخستین و مهم ترین کانون پرورش انسان‎های تاریخ‌ساز است.

قابل ذکر است، هیأت ها و دسته جات عزاداری در سالروز شهادت ام ابیها حضرت زهرا(س) در مسجد جامع کرمانشاه تجمع کرده و به اقامه عزا پرداختند و پس از پایان عزاداری، نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه اقامه شد./967/پ201/س

ارسال نظرات