۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۱۴۹۷
استاد حوزه علمیه آمل:

فرهنگ فاطمی مانع از سست شدن بنیان خانواده در برابر تهاجم غرب می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل بر ضرورت بهره گیری خانواده ها از فرهنگ فاطمی تأکید کرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ ارزشمند فاطمی در متن خانواده ها سبب تعالی و سعادت حقیقی خانواده می شود.
حجت الاسلام محمد امين براتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدامین براتی، استاد حوزه علمیه آمل جمعه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجدالرسول(ص) گرجی محله آمل برگزار شد با بیان این که حضرت فاطمه الزهرا(س) افضل از لیله القدر است که زمان ارزش او را بسیار تجلی می دهد، گفت: ارزش این بانوی بزرگوار به ذات است که از جایگاه والا و ارزنده ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به این که حضرت صدیقه طاهره نور عالم است که باید این بانوی بزرگوار را به درستی بشناسیم، بیان داشت: همه خوبی ها و فضل عالم ملک و ملکوت در وجود آن حضرت ظهور دارد و ثمره شجره طیبه است.

 

حجت الاسلام براتی با بیان این که انسان باید به دنبال ذخیره اعمال صالح برای خود باشد و از فضایل اهل بیت معصومین (ع)در زندگی بهره گیرد، گفت: انسان نباید غافل بوده و باید از فرصت های گوناگونی که در اختیار او قرار دارد به نحوی شایسته استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که مال و ثروت برای این دنیا است و در آخرت چیزی به این نام ها وجود ندارد، بیان داشت: انسان باید ره توشه ارزنده ای در دنیا برای خود فراهم کند تا با خیالی آسوده راهی قیامت شود.

 

وی با بیان این که عبادت و تقرب الی الله سبب ایجاد چشم بصیرت در انسان می شود، گفت: چنین فردی پاکیزه بوده و به سمت گناهان نخواهد رفت که سبب خواهد شد از جهنم فاصله گیرد.

 

حجت الاسلام براتی با تاکید بر این که انسان باید از وجود نورانی ائمه معصومین بهره گرفته و سیره آنان را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، بیان داشت: انسانی که در این مسیر نورانی حرکت کند مایه خیر و برکت فراوان خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که دنیاطلبی امری ناپسند است که باید از آن دوری کنیم، خاطرنشان کرد: انسانی که به دنبال دنیا باشد حاضر است تا دروغ گفته و به هر مصیبتی گرفتار شود.

 

وی با تاکید بر این که گوهر محبت سبب تحکیم بنیان خانواده می شود، گفت: محبت باید در بین اعضای خانواده وجود داشته باشد که این امر ارزنده علاوه بر تربیت خوب فرزندان تاثیر ارزنده ای در تعالی خانواده خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه آمل بر ضرورت بهره گیری خانواده ها از فرهنگ فاطمی تأکید کرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ ارزشمند فاطمی در متن خانواده ها سبب تعالی و سعادت حقیقی خانواده می شود.

 

وی با بیان این که خانواده ها باید از فرهنگ منحرف غربی دوری کنند، ادامه داد: سبک زندگی غربی تنها انحراف و تباهی را در خانواده ها نهادینه می کند و بنیان خانواده را سست خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تأکید بر این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری سیره فاطمی است، بیان داشت: حضرت فاطمه (س) به عنوان بزرگ بانوی جهان اسلام بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام براتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انسان باید در همه مراحل زندگی حواسش جمع باشد، بیان داشت: انسان باید مراقب باشد تا در چه مسیری گام بر می دارد تا از صراط مستقیم دور نشود./950/پ202/ب

ارسال نظرات