۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۶۱۱۵۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

کوتاهی مسؤولان در عرصه اقتصادی به اعتماد سیاسی مردم ضربه می‌زند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: اگر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را شاهد باشیم اما مسؤولان در عمل به تکالیف خود در عرصه اقتصادی سهل انگاری کنند، به آرای ملت خیانت کرده اند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: نباید نگرشی تبلیغی و شعاری نسبت به مطالبات رهبری داشت، نخبگان سیاسی و اقتصادی بایستی به ارائه راهکارهای کاربردی و مهندسی فکری از دیدگاه های رهبری بپردازند.

 

وی با بیان این‌که بایستی نگرشی کارشناسانه نسبت به مطالبات رهبری داشت، تصریح کرد: اهمیت توجه به مسائل و زیرساخت های اقتصادی کشور همواره در مواضع و دیدگاه های ولی فقیه مشهود بوده است، پس از گذشت چندین سال از این مطالبه مهم رهبری دیگر شایسته نیست که کم‌کاری و غفلت از توصیه های ایشان صورت گیرد.

 

امام جمعه اهر با تأکید بر پرهیز از شعارزدگی نسبت به توصیه های نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:  تبعیت از رهنمودهای رهبری کشور را در برابر توطئه ها و هجمه های گوناگون دشمنان محافظت می کند، اگر چنین دیدگاهی در میان آحاد مردم و به ویژه مسؤولان نهادینه شود، دیگر هیچ خطری از سوی استکبار جهانی نمی تواند نظام اسلامی را تهدید کند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده بهترین شیوه قدرشناسی از نعمت ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبعیت محض از توصیه های داهیانه رهبری دانست و گفت: باید دانست که با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب توطئه های دشمنان بیش از گذشته افزایش یافته که همچون گذشته تنها عمل به تدابیر حکیمانه رهبری نقشه شوم آنها ناکام خواهند ماند.

 

وی لازمه تحقق مطالبات رهبری را خلق حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مردم و مسؤولان دانست و افزود: اگر بتوانیم اصول اقتصاد اسلامی را در کشور پیاده کنیم، تحریم های دشمنان هیچگاه اثرگذار نخواهد بود، از این رو باید با برنامه ریزی مناسب و مطمئن برای تحقق پیام رهبری تلاش کرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به عنوان یک نقشه راه، مبنای توسعه و پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، نباید با رفتارهای غیر منطقی و حرکت در مسیر غیرعقلایی و غیرشرعی آزردگی خاطر رهبری را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده در پایان اهمیت حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی را در کنار هم ضروری دانست و افزود: اگر تلاش اقتصادی خوبی صورت گیرد، اما مشارکت مردم در انتخابات کم باشد، چندان سودی به حال نظام نخواهد داشت، همچنان که اگر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را شاهد باشیم اما مسؤولان در عمل به تکالیف خود در عرصه اقتصادی سهل انگاری کنند، به آرای ملت خیانت کرده اند./935/ت302/س

ارسال نظرات