۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۶۰۲۸۸
آیت الله جنتی:

رجعت نشان دولتی نیست که به هر کس خواستیم بدهیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تهران با انتقاد از پیام احمدی نژاد در پی درگذشت هوگو چاوز، تاکید کرد که رجعت از جمله مسائل اعتقادی و نقلی است و همچون نشان های دولتی نیست که از سوی مسؤولان به سینه افراد چسبانده شود.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله جنتي
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه، به پیام احمدی نژاد در پی درگذشت هوگو چاوز واکنش نشان داد و آن را بدعت آشکار خواند.
وی با بیان این که ای کاش برخی‌ که می‌خواستند این مسائل را مطرح کنند 4 تا کتاب می‌خواندند و 4 روز به حوزه علمیه می‌رفتند و بین مسائل نقلی و عقلی تفاوت قائل می‌شدند، رجعت را از مسائل نقلی دانست و تاکید کرد: رجعت نشان و یک درجه دولتی نیست که به سینه هر که خواستیم بچسبانیم.
امیدواریم این کارهای اشتباه دیگر تکرار نشود
دبیرشورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به اعتراض علما و مراجع و متدینان در قبال این مساله، اظهار داشت: آقای چاوز به لحاظ سیاسی و مواضع ضد استکباری قابل قبول و احترام بود، اما دلیل نمی شود که هر چه خواستیم در این باره بیان کنیم؛ ما امیدواریم این بدعت و کارهای نادرست دیگر تکرار نشود.
تقدیر از موضع گیری مراجع و حوزویان در پی کشتار شیعیان پاکستان
آیت‌الله جنتی ترورها و کشتار مسلمانان و شیعیان پاکستان را محکوم کرد و آمریکا و استکبار جهانی را عامل اصلی این جنایات دانست و از موضع گیری مراجع، علما و حوزویان در این باره تقدیر کرد.
آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود انتخابات در ایران را کاملا آزاد توصیف و با بیان این که نظام ما الگوی مردمسالاری دینی در دنیا است، تصریح کرد: مردم همان گونه که تاکنون ثابت کرده اند، در انتخابات آینده نیز با حضور باشکوه در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و اقتدار نظام را به رخ جهانیان خواهند کشید. 
توصیه به صدا و سیما درباره انتخابات
آیت‌الله جنتی توصیه ای به صدا و سیما و دیگر رسانه ها ارائه کرد و با بیان این که درست نیست رسانه ملی از افرادی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه بگیرد، گفت: این کار نوعی تبلیغات زودرس در انتخابات به شمار می آید و ما امیدواریم این کار دیگر تکرار نشود.
دبیر شورای نگهبان تخریب اشخاص را خلاف شرع، قانون و خلاف اخلاق دانست و با بیان این که هرکسی که این کار را انجام دهد، صلاحیت برای هیچ پستی ندارد، تصریح کرد: امیدواریم که هیچ گاه شاهد تخریب نباشیم و شاهد فضایی آرام در کشور و بین مردم باشیم. 
برای غلبه بر چالش ها باید سختی ها و مشکلات را تحمل کنیم
خطیب جمعه تهران با انتقاد از گرانی های اخیر در کشور، آن را کمرشکن خواند و با ابراز امیدواری به بهبودی این شرایط، تحریم ها و سؤ مدیریت را از عوامل این مساله دانست.
آیت‌الله جنتی با اذعان به وجود برخی از مشکلات در کشور، جایگاه نظام اسلامی را برجسته خواند و تاکید کرد: امروز خود آمریکایی ها اعتراف می کنند که ما در عرصه های مختلف دستاوردهای بسیاری داشته ایم و این پیشرفت ها نیز با دشواری به دست آمده است و اکنون نیز باید برای غلبه بر چالش ها سختی ها را تحمل کنیم.
آیت الله جنتی در پایان با تبریک سال جدید به ملت ایران و آرزوی سالی پر از خیر و برکت برای آنان، خواستار رعایت حدود شرعی در ایام نوروز از سوی اقشار مختلف مردم شد./924/پ201/ج
ارسال نظرات