۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۶۰۰۶۱
آل اسحاق:

اصولگرایان به صورت یکدل در انتخابات حاضر شوند/ نگاهم حزبی نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که اصولگرایان باید در انتخابات آینده به صورت یکدل حاضر شوند، تاکید کرد که حتما از همه ظرفیت ها در مدیریت کشور استفاده خواهد شد و نگاه‌حزبی نخواهد بود.
 يحيي آل اسحاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یحیی آل اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در نشست خبری خود با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران در یک مقطع تاریخی و ویژه به لحاظ جهانی و داخلی قرار دارد، عنوان کرد: باید بدانیم که این دوران نقطه عطفی در مقطع خاص و تغییر منحنی انقلاب است و چنانچه این شرایط درست ارزیابی نشود، ممکن است انتخابات که یک فرصت است به یک تهدید تبدیل شود.

وی با اشاره به این که جهان نیز در حال حاضر در شرایط خاصی است، اظهار داشت: ما در جهان و منطقه فرصت‌ها و تهدیدهایی داریم و دیگر بن‌علی‌ها و مبارک‌ها نیستند و جهان در حال شکل گیری جدیدی است و بنا به نظر نظریه پردازان این شکل گیری جدید در قلب کره زمین است و دانستن این که این منطقه چه شکلی پیدا می کند بسیار مهم است.

وی افزود:  برای مهندسی این شکل گیری جدید باید برنامه ریزی کرد و استراتژی صحیحی داشت.

کاندیدای ریاست جمهوری در تشریح سیاست های آمریکا علیه ایران عنوان کرد: در شرایط تهدید جهانی در بودجه 2013 تهدید نخست منافع آمریکا است و با این وجود دو سرفصل از بودجه آمریکا در 25 صفحه به ایران اختصاص دارد.

آل اسحاق ادامه داد: با توجه به فرصت‌ها و تهدیدها، فرصت‌های روبرو می‌طلبد در زمینه های هسته ای، مملکتی، انرژی و جایگاه ایران در منطقه و جهان برنامه ریزی های دقیقی داشته باشیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ضمن اشاره به آثار تحریم اقتصادی، گفت: در حوزه داخلی اقتصاد در امور زیربنایی جایگاه تکنولوژی و منابع انسانی زحمات بسیار فراوانی کشیده شده اما نقاط ضعف زیاد است.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال با توجه به نیاز سالانه یک میلیون شغل جدید، رشد اشتغال‌زایی از سال 1384 یا کم بوده و یا صفر است و این خطر بزرگی برای اقتصاد است.

آل اسحاق ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری و تولید نیز عمده ترین مقدار رشد هشت درصد بوده است و در این حوزه نیز با چالش جدی روبرو هستیم.

وی وضعیت نظام خانواده، اعتیاد در حوزه اجتماعی و وضعیت مدیریت وبرنامه ریزی را در حوزه مدیریت داخلی کشور از معضلات اجتماعی و مدیریت فعلی کشور دانست.

آل اسحاق با اشاره به سیاست خارجی عنوان کرد:‌ در روابط بین‌المللی ما یا باید حذف بشویم، یا باید تعامل داشته باشیم و یا حذف کنیم و چنانچه آنها با منطق درست برخورد کنند، می‌توانیم تعامل خوبی داشته باشیم.

 وی با بیان این‌که اصول‌گراها حتما در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد، گفت: همه اصول‌گرایان باید یک‌دل در انتخابات حضور پیدا کنند چراکه ما هم به قانون اساسی اعتقاد داریم و انقلاب و ارزش‌های آن را قبول داریم و پذیرای همه اصول‌گرایان هستیم.

آل اسحاق درباره حضور اصلاح‌طلبان نیز افزود: باید بین اصلاح طلب و فتنه گران تفاوت قائل شد و آنان نیز مانند ما به قانون اساسی و انقلاب معتقد هستند و ما پذیرای آنها نیز هستیم و می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند.

این نامزد انتخابات برای درمان مشکلات اقتصادی کشور ریشه‌های فساد را راه‌حل اساسی آن دانست و ابراز داشت: ما باید با ریشه‌های فساد برخورد کنیم و آنها را در آیین‌‌نامه‌‌ها، عملکردها و اجراییات ریشه‌یابی و درمان کنیم.

وی افزود: ما خیلی هزینه دادیم و گران زندگی کردیم و باید از این تجربه‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.

آل اسحاق با بیان این‌که حتما از همه پتانسیل‌ها در مدیریت کشور استفاده خواهد شد و نگاه‌حزبی نخواهد بود، اظهار داشت: ما از سند چشم‌انداز عقب هستیم و از رشدی که پیش بینی شده بود، بازمانده‌ایم اما با عوض کردن مبانی احتمال جهش در این حوزه وجود دارد.

این فعال سیاسی بیان داشت: هرکس اشتباهی کرده باید عاقلانه عذرخواهی کند و این‌که می‌گویند اصول‌گرایان اشتباه عمل کرده‌اند قابل تأمل است، بنده انتقادهایم را به این دولت کردم و مجموعه اصول‌گرایان این انتقادات اساسی را از روی دلسوزی گفته‌اند و می‌گویند.

وی با بیان این‌که بنده شخصا به‌خاطر احساس وظیفه در عرصه انتخابات حاضر شده‌ام بیان داشت:‌ امروز جمهوری اسلامی ایران قابل نفی نیست و مقاومت سی ساله ما یک سرمایه است و در معاملات خود غربی‌ها هم امروز نمی‌توان جمهوری اسلامی را نادیده گرفت.

این نامزد انتخاباتی با اشاره به این‌که آینده جهان را افرادی از جنس ما اداره خواهند کرد، گفت: باتوجه به موقعیت استراتژیک ایران، چه بخواهند و چه نخواهند ما در منطقه محور هستیم و باید بدانند که ایران قلب جهان است.

وی افزود: آینده از آن ماست و حتما آینده درخشانی خواهیم داشت و با تعاملات منطقی می‌توانیم این پیچ تاریخی را نیز به سلامت بگذرانیم.

آل اسحاق تصریح کرد: دور بعدی کشور دور اقتصاد است و نیروی پیش برنده این دوره اقتصاد است و همچنین محوریت برنامه‌های آتی باید اقتصاد باشد.

کاندیدای حزب موتلفه افزود: در حوزه فرهنگ نیز افراد نخبه‌ای مانند حداد عادل در جمع ما هستند و در حوزه سیاسی نیز زمانی عضو شورای مرکزی برخی احزاب بوده‌ام و سایر اصول‌گرایان نیز در تیم ما هستند.

وی ابراز داشت: من آرمان حضور بخش خصوصی را حمایت و پیگیری می‌کنم.

آل اسحاق افزود: اقتصاد صرف سرمایه‌داری بانک جهانی جوابگوی ما نیست، الگوی متمرکز دولتی نیز مدل ما نیست، مدل ما اقتصاد مبتنی بر دولت ـ ملت است و  خوشبختانه امروزه این مدل در تئوری‌های عملی نیز مطرح و جا افتاده و این الگو نجات‌دهنده اقتصاد کشور است./959/پ201/ج

ارسال نظرات