۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۵۹۸۵۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

نقش آفرینی روحانیت مهم‎ترین عامل عظمت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر تبعیت همگان از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: حضور مؤثر روحانیت آگاه و اصیل شیعه مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع کارشناسان فرهنگی این سازمان در بابل بر ضرورت حرکت جامعه در مسیر ولایت، اهل بیت(ع) و شهدا تأکید کرد و گفت: اگر جامعه از این صراط مستقیم خارج شود به حتم مسیر انحراف را در پیش گرفته است.

 

وی به بیان انحراف های صدر اسلام و دوران پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: دلیل همه آن انحراف ها رعایت نکردن سفارش نبی مکرم اسلام نسبت به اهل بیت و قرآن بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران مهم ترین عامل به وجود آمدن برخی فرقه های نظیر زیدیه، اسماعیلیه و واقفیه را جدایی مردم از امام عصر خود دانست و خاطرنشان کرد: در آن دوران حتی گروه هایی به وجود آمدند که  نماز نمی خوانند و روزه نمی گرفتند و انواع گناهان را انجام می دادند.

 

حجت الاسلام شکریان با انتقاد از کسانی که به دنبال اسلام منهای روحانیت هستند، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که علمای امت من از انبیاء بنی اسرائیل بالاتر هستند ولی در عصر حاضر هستند کسانی که از ولایت دوری می کنند و از اسلام منهای روحانیت و فرقه هایی مانند بهائیت پیروی می کنند.

 

وی به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد شبهات دینی و نیز ترویج شبکه های انحرافی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: شناسایی و مقابله با این گروه های منحرف دینی یکی از رسالت های روحانیت است که تا به امروز به خوبی در این مسیر حضور داشته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در تاریخ اسلام همواره گروه های التقاطی و منحرف همه تلاش خود را در جهت تضعیف اسلام ناب به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: اما همواره حضور مؤثر روحانیت آگاه و اصیل شیعه مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نقش روحانیت در دفاع از اسلام ناب همواره پررنگ و ریشه دار بوده است، تصریح کرد: حضور روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه هایی از نقش آفرینی روحانیت در عرصه های انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که روحانیت اصیل همواره با آگاهی و بصیرت مانع از تحقق برخی توطئه های دشمنان اسلام شده است، بیان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از اندیشه های روحانیت آگاه و اصیل همواره هراسان است و تلاش می کند مانع از ترویج آن در جامعه اسلامی به ویژه در میان نسل جوان شود.

 

وی در ادامه به نقش حوزه های علمیه در تببین و ترویج فرهنگ ناب محمدی پرداخت و بیان داشت: حوزه علمیه از سوی امام صادق (ع) تأسیس شده است و به تعبیر شهید مطهری جامعه روحانیت را اهل بیت(ع) برای عصر غیبت بنیان گذاری کرده اند ولی در مقابل، برخی ها روش های مختلفی برای جدا کردن اسلام از روحانیت انجام می دهند.

 

حجت الاسلام ناصر شکریان با اشاره به این که باید عامل به اسلام باشیم و آن هم تنها با تبعیت از قرآن و اهل بیت(ع) به دست می آید، تصریح کرد: نهضت آزادی ها به قرآن اهمیت می دادند اما به روایت اهل بیت(ع) اهمیتی نمی دادند و آرام آرام انحراف در اندیشه های آنان رخنه کرد و جوانانی با عنوان مجاهدین خلق از آنها به وجود آمد سپس گروه فرقان و حلقه کیان به وجود آمدند که آنها نیز به سمت جدایی دین از سیاست رفتند.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران تصریح کرد: در بین این منحرفان کسانی مانند سروش می آید با سابقه ای که در نهج البلاغه دارد و دو سال در مدرسه ی علویه ای که انجمن حجتیه تأسیس کرده بود درس خواند و مدرسه ایی که هدفش تربیت افراد متدین اما جدای از سیاست بود سپس به آمریکا می رود و تحت تأثیر شخصیت انگلیسی پوپر قرار می گیرد و حرف هایی جدیدی می زند که با اصول اسلام و قرآن منافات دارد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب در رصد خطر انحراف ها در جامعه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دیدبانی هستند که خطر ها را از دور مشاهده می کنند و در دیدار با خبرگان رهبری اشاره کردند که برخی از نظارت شورای نگهبان انتقاد دارند که نیازی به این گروه نیست.

 

وی ادامه داد: ایشان این نکته را از پیش تذکر می دهند که برخی از همین الان دارند چه کارهایی انجام می دهند و متذکر می شوند که شورای نگهبان مانند سال های قبل طبق قانون عمل کند.

 

امام جمعه موقت بابل با تاکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، ادامه داد: مردم کسی را می خواهند که اهل نظر باشد و نظرش را خدمت مقام معظم رهبری ارائه بدهد که اگر تأیید کرد آن را انجام بدهد و اگر رد کرد آن را کنار بگذارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر لزوم پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید و بیان کرد: قوم موسی(ع) تا زمانی که پیرو رهبر خود بودند ره صد ساله را در یک شبانه روز پیمودند و از دریا به سلامتی گذشتند اما وقتی رهبر را به کنار گذاشتند چهل سال در بیابان به دور خود گشتند تا راه نجاتی بیابند اما نیافتند./950/پ202/ب

ارسال نظرات